Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pris för en nyrenoverad D200

Produkter
(logga in för att koppla)

arctan

Medlem
Hej alla!

Vad tycker ni vore ett rimligt pris för en totalt nyrenoverad D200. Jag ser att folk annonserar ut sina D200 för sådär 6000-7000 och nypris (enligt prisjakt.nu) är 14490.- (vilket kan jämföras med att nypris på D300 är 11999)

Vad skulle ni tycka om en prislapp på 9500.- POK rimligt eller?

mvh.
 
Helt seriöst så tror jag det är svårt för dig att få ut över 6000:- för din kamera, beroende på om du har batterigrepp och liknande med den.

Jag köpte nyss en D2X i kanonskick för 9000:- så du ser vart prisbilder lutar.
Jag funderade faktiskt tills för några dagar sedan på att köpa just en D200 som backuphus och jag måste ju säga att det varierar kraftigt vad folk begär för dem. Allt från 4,500:- upp till just kring 9,000:- har man ju sett.
Framförallt på Blocket så går det ju tydligen att få ut helt bisarra priser för begagnade grejjor av folk som inte riktigt har koll.
 
Helt seriöst så tror jag det är svårt för dig att få ut över 6000:- för din kamera, beroende på om du har batterigrepp och liknande med den.


Jag sa inte att det var min kamera, det är en som erbjuder mig en sån. Tack för inlägget dock. Det som säljaren menar med helrenoverat är byte av slutare bland annat.

mvh
/Ragnar
 
Bra, då vet du ju vad som är lämpligt att betala.

6000:-, kanske 6500:- om det ingår batterigrepp och sakerna är i väldigt bra skick. Annars max 5500:-
 
Jag sa inte att det var min kamera, det är en som erbjuder mig en sån.
Det låter som ett vansinnigt högt pris. Du får ju en begagnad D300 för samma pris, vilket är en avsevärt bättre kamera bildkvalitetsmässigt sett.
Jag sålde min D200 som gått nånstans mellan tio och tjugotusen exponeringar för 6000:-. I September. Nu har det gått ett halvår, och priset bör ligga på max 5000:- i mitt tycke. Men folk är ju knasiga, så överpriserna på Blocket är fortfarande rent skrattretande.
 
Hej alla!

Vad tycker ni vore ett rimligt pris för en totalt nyrenoverad D200. Jag ser att folk annonserar ut sina D200 för sådär 6000-7000 och nypris (enligt prisjakt.nu) är 14490.- (vilket kan jämföras med att nypris på D300 är 11999)

Vad skulle ni tycka om en prislapp på 9500.- POK rimligt eller?

mvh.

D90 ny = 8990:-... lite svårt att motivera ett pris på 9500 då (D90 har samma sensor som D300 så bildkvalite är lika)
 
Vad innebär helt nyrenoverad i detta sammanhang? Har killen badat med den i saltvatten, eller vad?

9500 är på tok för mycket hur som helst. Sök på Blocket och här på FS under radanonnser så ser du vad begpriserna är!

// Maxe
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.