Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pris för Begagnad Utristning

Produkter
(logga in för att koppla)

nsumar

Medlem
Hej,

Jag har lite utrustning att sälja men vet inte vad som kan anses vara ett rimligt pris, har ni några förslag,

*** Canon EF 35-105mm f/4.5-5.6 UMS, (Utan IS) inklusive skyddslock och UV-filter

*** Canon EF 75-300mm f/4-5.6 USM, (Utan IS) inklusive skyddslock och UV-filter

Snabb och tystgående autofokus, calibrerade och felfria, nyligen servade hos Canon

Är tacksam för alla svar.

Bruksvärdet är högre än vad du kan få för dessa budgetzoomar, gick ut i enorma mängder, var ok på analoga kameror, men inte lika roliga på digitala. Utvecklingen på zoomsidan har varit så enorm, så de är ganska mediokra jämfört med dagens optik. Jag skulle tippa på att du får väldigt svårt att sälja 35-105, men kanske ett par hundralappar då, och 70-300 brukar väl gå för strax under tusenlappen om du hittar en köpare. Pröva detaljerad sökning på Tradera så får du kanske en hint om var de ligger.Har du servat dem hos Canon? Vad kostade det? Aldrig hört att man servar billig optik, mtp att det oftast inte är värt det om man inte själv vill ha kvar dem då möjligen.

Bruksvärdet är högre än vad du kan få för dessa budgetzoomar, gick ut i enorma mängder, var ok på analoga kameror, men inte lika roliga på digitala. Utvecklingen på zoomsidan har varit så enorm, så de är ganska mediokra jämfört med dagens optik. Jag skulle tippa på att du får väldigt svårt att sälja 35-105, men kanske ett par hundralappar då, och 70-300 brukar väl gå för strax under tusenlappen om du hittar en köpare. Pröva detaljerad sökning på Tradera så får du kanske en hint om var de ligger.Har du servat dem hos Canon? Vad kostade det? Aldrig hört att man servar billig optik, mtp att det oftast inte är värt det om man inte själv vill ha kvar dem då möjligen.

jag ville veta om objektiven var bra och fungerande
så när jag köpte min 7D så bad jag dem tittaöver min övriga
utrustning. Priset för 2 obj var ca 840:-

synd att sälja skräp, han bli dyrt i längden

jag ville veta om objektiven var bra och fungerande
så när jag köpte min 7D så bad jag dem tittaöver min övriga
utrustning. Priset för 2 obj var ca 840:-

synd att sälja skräp, han bli dyrt i längden

det är verkligen inte skräp, men rätt ointressant för många. 35-105 är trist på en cropkamera och de som har fullformat satsar nog på finare optik än denna kitzoom. 70-300 är faktiskt riktigt bra upp till ca 200mm, men sen faller kvaliteten sakta men säkert. Men otroligt mkt bättre än sitt rykte, vilket bekräftas av tester från 90-talet när den kom, ansågs som riktigt bra. Men du lär få mer än du köpte dem för, telezoomen är ett bra budgetalternativ för nya fotografer, även om den inte har IS.

Njae, kanske inte mer än han köpte dem för, men mer än han servade dem för.
Blir dock ingen större vinst på dessa, även om de är servade är jag rädd för..

det är verkligen inte skräp, men rätt ointressant för många. 35-105 är trist på en cropkamera och de som har fullformat satsar nog på finare optik än denna kitzoom. 70-300 är faktiskt riktigt bra upp till ca 200mm, men sen faller kvaliteten sakta men säkert. Men otroligt mkt bättre än sitt rykte, vilket bekräftas av tester från 90-talet när den kom, ansågs som riktigt bra. Men du lär få mer än du köpte dem för, telezoomen är ett bra budgetalternativ för nya fotografer, även om den inte har IS.

Nä objektiven är inte skräp men om de inte fungerar så
är de ju skäp, 70-300 är fin och jag har nog inte använt den
de senaste 7-9 åren. Så vad kan man begära anser du för 300mm?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar