PITCH
Aktiv medlem
Jag fick ett mail från en person som ville använda en av mina bilder i en annons. Jag vet ännu inte om annonsen ska presenteras på en hemsida eller bara skrivas ut på (flera) A4 blad och hängas upp.
Personen i fråga frågade mej om lov först och jag sa att jag kommer att använda BLF´s prislista. Visserligen har jag bara en prislista från 2005, men det är inte det viktigaste i nuläget.
Vilket pris är lämpligast att lämna ???
Tabell 4 Pris för "Bild i annons" eller enligt tabell 7:C eller D "Bild på internet eller intranät" respektive "Privat hemsida".
Tabell 4 "Bild i annons" säger:
upplaga på mindre än 10000, mindre bild, 2400:-
Tabell 7:c "annons (banner mm)" säger:
Startsida, mindre än en vecka, 2340:-
tabell 7:d privat hemsida, icke komersiell, 310:-
FRÅGAN ÄR: Vilken priskategori jag ska tillämpa. Jag tror att annonsen ska läggas ut på nätet.
Bilden är från 050320 räknas det som arkivbild ???
måtten på originalbilden är: 2048 x 1536 (72dpi, JPG)
Personen i fråga frågade mej om lov först och jag sa att jag kommer att använda BLF´s prislista. Visserligen har jag bara en prislista från 2005, men det är inte det viktigaste i nuläget.
Vilket pris är lämpligast att lämna ???
Tabell 4 Pris för "Bild i annons" eller enligt tabell 7:C eller D "Bild på internet eller intranät" respektive "Privat hemsida".
Tabell 4 "Bild i annons" säger:
upplaga på mindre än 10000, mindre bild, 2400:-
Tabell 7:c "annons (banner mm)" säger:
Startsida, mindre än en vecka, 2340:-
tabell 7:d privat hemsida, icke komersiell, 310:-
FRÅGAN ÄR: Vilken priskategori jag ska tillämpa. Jag tror att annonsen ska läggas ut på nätet.
Bilden är från 050320 räknas det som arkivbild ???
måtten på originalbilden är: 2048 x 1536 (72dpi, JPG)