Annons

Pris / bild i annons

Produkter
(logga in för att koppla)

PITCH

Aktiv medlem
Jag fick ett mail från en person som ville använda en av mina bilder i en annons. Jag vet ännu inte om annonsen ska presenteras på en hemsida eller bara skrivas ut på (flera) A4 blad och hängas upp.

Personen i fråga frågade mej om lov först och jag sa att jag kommer att använda BLF´s prislista. Visserligen har jag bara en prislista från 2005, men det är inte det viktigaste i nuläget.

Vilket pris är lämpligast att lämna ???

Tabell 4 Pris för "Bild i annons" eller enligt tabell 7:C eller D "Bild på internet eller intranät" respektive "Privat hemsida".


Tabell 4 "Bild i annons" säger:
upplaga på mindre än 10000, mindre bild, 2400:-

Tabell 7:c "annons (banner mm)" säger:
Startsida, mindre än en vecka, 2340:-

tabell 7:d privat hemsida, icke komersiell, 310:-

FRÅGAN ÄR: Vilken priskategori jag ska tillämpa. Jag tror att annonsen ska läggas ut på nätet.

Bilden är från 050320 räknas det som arkivbild ???
måtten på originalbilden är: 2048 x 1536 (72dpi, JPG)
 
Till att börja med får du väll kolla hur bilden ska användas. Det är ju lika svårt för andra att veta som för dig utan all info.
 
Då skulle jag säga att det är tabell 7c som ska användas (om det inte är en privat hemsida), sen får du väll kolla om det är på förstastidan eller övrig sida den ska ligga på.
 
Kan vara så att den ska ligga på en privat sida.

Då antar jag att det är 7:d man ska gå på....
 
Jag fick just veta att annonsen ska ligga i en rikstäckande förbundstidning med en upplaga på mindre än 10000st.
 
PITCH skrev:
Jag fick just veta att annonsen ska ligga i en rikstäckande förbundstidning med en upplaga på mindre än 10000st.

Då var ju problemet löst, alltid mycket enklare när man har alla fakta. Precis som i skolan; läs igenom instruktionen noga innan ni svara på uppgiften.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.