Annons

Hittat en av mina bilder i annons

Produkter
(logga in för att koppla)
Varför tacka nej till det? Se bara till att få ned det i ett avtal. Enklast är att de förbinder sig att köpa minst X timmar inom Y månader och om de inte avropat dessa timmar har du rätt att fakturera ändå.

Skönare att bli av med det, och inte behöva dra upp det om Y månader igen om det inte blir något.

Jag är nöjd, och fått en ursäkt det är OK för min del.
 
Suck! Hade fått vem som helst att ilskna till oavsett om man är beredd att erkänna att man gjort fel.

Säkerligen, men folk om använder andras upphovsrättsskyddade material för att tjäna pengar vinner ingenting på att "ilskna till". Jag är visserligen helt övertygad om att upphovsrätten behöver reformeras så att icke-kommersiell användning inte får folk att råka illa ut, men när någon tjänar pengar på andras material utan att betala för det så ska de lida. Hårt.
 
Kan nog vara så... Dock är jag själv medlem och har en gång i tiden spelat där, så att de får mina bilder är av väl mening och de vet vad som gäller att de inte får använda mina bilder i tryck utan min tillåtelse så de har inte givit bort bilden., och de frågar mig varje gång de gör någon tryck sak om det är ok att de gör det, de är också noga att alltid skriva "Foto: Stefan Kroll" på sina tryck saker.

Har du gjort denna överenskommelse skriftligen med underskrift av dig och klubbens ordförande?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.