Annons

pris 10D

Produkter
(logga in för att koppla)

LindaJ

Medlem
Hej hej,

Nu kan jag inte hålla mig från att köpa min 10D snart. har väntat och väntat i förhoppningen att priserna skall sjunka nu när fotokina och presentationen av den nya digitala närmar sig.

Är det ngn som vet ngt ställe där priserna har sjunkit. Det billigaste jag har hittat hittils i sverige är hegethorns, lite drygt 14000.

Tacksam för lite hjälp

Linda
 
technikdirekt.de

Där kostar den ca:12875:-.
Blir väl en 13000 jämnt, med frakt, skulle jag tro.
 
14000 är ett bra pris för 10D. Det går att få den billigare, 12800:- enligt pricerunner. Men jag skulle verkligen vilja rekommendera dig att köpa av en handlare som du känner förtroende för och som du kan förvänta dig bra service av om något skulle hända. Köper du på postorder så är ju Hegethorns ett alternativ vid sidan av Scandinavian Photo och Cyberphoto (det finns säkert fler men jag har positiva erfarenheter av alla dessa), men jag tycker att du ska ge din lokala fotohandlare chansen också. Säg att du tänker köpa på postorder och redovisa det priset du i så fall ska ge så kanske du kan pruta lite (om det behövs). Det kan ju vara värt några hundralappar att kunna gå till en butik och lämna in kameran vid en eventuell reklamation.

Lycka till!
 
Håller med Matti, köpte mitt hus i mars o det gick på 15200 då hos en handlare (Sergel FOTO - Sthlm), till o med billigare vid det tillfället än en del nätbutiker.

Fördelen att kunna gå in på en butik o tala med personealen om ev. problem är värd några extra hundralappar, men i mitt fall blev det till o med billigare än om jag skulle ha handlat på t.ex cyberphoto då.
 
Jag kan förstå inlägget med att det känns tryggt, men ändå inte. Alltså, Om man köper i butiken runt hörnet eller på nätet så är det sak samma när den går isönder, man lämna in den på samma ställe ändå.....Jag bor i malmö, här finns det tror jag 2 st akturiserade verkstäder som jag känner till
 
Men du....örk, har du läst recentionerna om deras sätt att leverera....örk..aldring livet, 12000 fattigare och ingen kamera..nä tack
 
Jonas Jonerup (JJ.) skrev: Detta verkar vara prisvärt! http://www2.blocket.se/view/3039692...;c=1&city=0

Det kan ju vara värt att tänka på att garantin gäller utifrån det datum då han köpte den ursprungliga kameran även om säljaren verkar tro något annat.

Det är min annons som finns på blocket.se. Är du helt säker på att det är så med garantin? Varför skulle det vara så? Den kameran jag har fått nu är ju ny, den borde det vara garanti på eller hur? Jag ska ringa Canon RCC imorgon och fråga, hoppas jag har rätt.
 
Jag skulle nog kanske vänta några veckor...

Rykteskvarnen har kommit igång riktigt rejält och jag skulle inte vara förvånad om Canon presenterar en ny dSLR inom tre-fyra veckor.

Det mest intensiva säger nu att det blir en 8 MPixel med EF-S fattning. Prsnivå omkring $1500 och har sannorligt DigicII samt E-TTLII. Övriga fakta fortfarande oklart. Namnet verkar bli 20D. DPReview formligen kokar av inlägg just nu efter det att en av de mera namnkunniga har postat inlägg om denna nya modell. Killen ifråg (Paul Pope) har rykte om sig att vara välunderrättad i sådana här frågor.

Se exempelvis: http://bobatkins.photo.net/photography/digital/rumors.html



--jalle


LindaJ skrev:
Hej hej,

Nu kan jag inte hålla mig från att köpa min 10D snart. har väntat och väntat i förhoppningen att priserna skall sjunka nu när fotokina och presentationen av den nya digitala närmar sig.

Är det ngn som vet ngt ställe där priserna har sjunkit. Det billigaste jag har hittat hittils i sverige är hegethorns, lite drygt 14000.

Tacksam för lite hjälp

Linda
 
Intressant länk Jarl postade, tackar! Verkar som om killen har ganska bra koll på läget.

Men... när man läser texten så tycker jag att han menar att det inte är helt givet att vänta eftersom...

Saxat "A common question is "should I buy a 10D, or wait for the new model". Well, it depends if you want to take pictures. My guess is that you won't get your hands on whatever DSLR Canon announce (assuming they announce one) before November, which is currently over 3 months away. You can now get a new 10D for $1300 from reputable dealers so you could shoot with it for 3 months and probably sell it for at least $1000 if and when you decided to "trade up". So it all depends how anxious you are to get into digital. "

Detta skrev han iofs i juli, vilket kanske ändrar saken något. Han verkar dessutom ha ändrat sig från att tro att det blir 6MP till 8MP vilket ju betyder en del.

Risken är ju att man aldrig köper kamera... det kommer ju alltid snart en ny och bättre... Därmed inte sagt att Jarl har fel, det kan vara bäst att vänta...

Förvirringen blir bara värre och värre! :) Och du som ville ha vägledning!
 
Det var ju ett väligt bra pris... men...

På detta ska läggas moms och tull om det hade gått att beställa ifrån sverige, men de levererar endast till kunder i USA

Saxat "We will ship only within the United States."

Det var ju väldigt synd!
 
Re: Det var ju ett väligt bra pris... men...

matti_t skrev:
På detta ska läggas moms och tull om det hade gått att beställa ifrån sverige, men de levererar endast till kunder i USA

Saxat "We will ship only within the United States."

Det var ju väldigt synd!
OK, missade det tyvärr! Annars så finns det fler som skickar till Sverige på e-buy till väldigt bra priser! T.ex. den här butiken http://stores.ebay.com/47th-Street-Photo_W0QQsspagenameZl2QQtZkm
/Göran
 
Att: Jens Rappholdt

Vet inte vad du snackar om. Fick kameran dagen efter jag beställde den. De ringde mig och kollade så allt stämde. Okej, de va ingen svensk manual med. Big deal. Kan man ju ladda ner från nätet annars e ju inte tyska så knepigt. Folk e så snabba på att häva ur sig anklagelser om företag men i det här fallet tror jag att på varje missnöjd kund går det säkert ett helt koppel nöjda kunder som inte orkar hålla på och skriva omdömen o jada jada jada... Mao minoriteten gnällspikar hörs mest som vanligt.
 
Garantirep.

Jag vet inte vad Canon har för rutiner när det gäller garantier. Men det brukar vara så att det är den ursprungliga garantin och tiden som gäller även om man får sin vara helt utbytt mot en helt ny.

Har man en vara som lagas på garantin så förlängs inte garantin för den varan som helhet.

Om det är ett svårt fel eller ett som är dyrt att laga kan verkstaden besluta sig för att byta ut hela varan mot en ny. Fast garantimässigt är det fortfarande den ursprungliga varan, fast man har valt att byta väldigt många delar (dvs alla) för att komma åt felet på ett så billigt sätt som möjligt.

Det som ev. kan förlänga garantin är om verkstaden lämnar en extra garanti på det jobb man just utfört så att inte samma fel ska dyka upp omgående igen. Men en sådan garanti brukar inte gälla mer än under någon eller några månader och då bara för det aktuella felet.

Men man ska givetvis alltid kolla upp det aktuella fallet.
 
Svensk manual?

Var kan man ladda ner en svensk manual? Det har jag letat efter men aldrig hittat. Dräemot så kan jag hitta engelska manualer på nätet.

Om man inte kan tyska så är det nog ett ganska så knepigt språk:)

--jalle


Charlie_K skrev:
Okej, de va ingen svensk manual med. Big deal. Kan man ju ladda ner från nätet annars e ju inte tyska så knepigt.
 
ursose skrev:
Ingen generell prissänkning vad jag vet men det finns ett demoex hos AC Foto i Tyskland för 1299 euro vilket blir ungefär 11800kr.

Men jag har aldrig handlat av dem...


http://www.internet-foto.de/

Jag har handlat från AC ett par gånger och har bara goda erfarenheter. Kommunikationen har skett på tyska, men jag förutsätter att de även kommunicerar på engelska. Manualer och sådant har dock varit på tyska...

mvh J
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.