Michael f8
Aktiv medlem
Ge oss den absolut bästa normalzoomen, alla kategorier.
Men... nu blev det ju inte riktigt så?
Michael - Förstår inte riktigt hur man annars ska påverka -
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ge oss den absolut bästa normalzoomen, alla kategorier.
Kanske blev det inte dyrare att göra med IS? O lagerna därmed skulle stå osålda?En så god gissning som någon - för något skäl finns det förstås till varför man inte har IS på gluggen.
Men... nu blev det ju inte riktigt så?
Av det jag hört så var det för att inte kompromissa en tum med bildkvalitén. Nya 24-70 II är minst sagt en imponerande skapelse och sannolikt var det så beställningen löd från marknadsavdelningen:
Ge oss den absolut bästa normalzoomen, alla kategorier. Använd vilket glas ni vill men priset får inte överstiga 20.000 och den skall vara klar XXXX-XX-XX
Tror säkert att IS varit på ritbordet men som tidigare nämnt så tror jag att det antingen fallit på priset i slutändan, eller att man inte vågat riskera kvalitétstapp. Exakt hur det skulle påverka negativt vet jag inte (Tamrons modell sägs ju vara riktigt vass) men Zeiss vägrar ju konsekvent att peta in AF i sina objektiv just p.g.a. den anledningen.
Själv kan jag bara konstatera att efter att ha testat den blev jag helt såld och hade inte en tanke på IS. Ovanligt att bli så uppjagad av en normalzoom.
Håller helt med, använder aldrig IS. Hellre knivskarp optik än IS...
/Ulf
Håller helt med, använder aldrig IS. Hellre knivskarp optik än IS...
/Ulf