Jag tyckte sidan kändes lite tungladdad tog över 20 sekunder (jag har ADSL 0,5Mbit), kunden bör nog inte ha modem... Lösningen kan vara att dela upp och ha ett mindre antal bilder i albumet. Sedan blir det sidoscroll redan vid 800x600, om du istället skippar tabellerna (tabeller är till för tabelldata inte design) så kan du få en flytande design som funkar för alla upplösningar, ända ned till handdator (telefon).
Som så här.
Annars tycker jag du skall ha beröm för att sidan (nästan) validerar enligt den DTD du angivit, det fattas bara alt-texter (alt="") till varje bildtagg, gör en search and replace med wordpad, eller vad du har för texteditor, och lägg till en tom alt="" till varje bildtagg så har du en sida som validerar och dessutom låter webbläsare gå i "standards compliance mode" (effektivare med mindre mängd felhantering att tugga sig igenom).
Vill du att sökmotorerna skall få ut mer av sidan (och få bättre ranking) så råder jag dig att sätta in en bra titel på sidan (<title></title>) och att utnyttja heading-taggarna (H1 -- H6), där siffran i första hand står för betydelse, inte storlek. Du kan t ex. lägga "topp-bilden" inom en H1-tagg och lägga en text i alt="", sökmotorn läser då alt-texten och ger denna text heading-betydelse, besökaren ser bara bilden precis som nu, men får se texten om bilden av någon anledning inte visas (serverfel, avstängd visning.. whatever). Länka gärna även topp-bilden till "hem", det är folk van vid.
Du skulle också kunna länka till nästa/föregående bild under varje stor bild, men innebär en hel del jobb om du skall göra det manuellt.
Ett ytterligare råd är att lägga all css, form, färg o stil i en separat stilmall, då kan du förändra hela sajtens utseende väldigt enkelt genom att bara förändra en enda fil. Genom detta skulle du också lätt kunna rätta till felen jag påpekar nedan, se bara till att din stilmall validerar så blir det bra.
Namnmagin du har i det lilla skriptet tror jag du kan skippa helt, dels är det knappt någon som kör Ns4 någe mer (den kom ju på win 3.xx tiden) och dels är det dåligt förfarande. Idag används Mozilla, Opera, Konqueror, Galeon, K-meleon mfl. browsers om inte IE används, alla dessa kan dessutom ljuga om sin identitet.
Nåja, det mesta här var kanske bara petitesser, det jag tycker är lite allvarligt är att det blir väldigt olika utseende med Opera/Mozilla och gamla Netscape 4.78 och att det blir sidoscroll om inte upplösningen är över 800x600 (tänk laptops). Jag har testat med Mozilla 1.7b, Opera 7.23 och Netscape 4.78 alla på Linux. Opera och Ns4 visar antagligen sidan såsom du tänkt det, men den blir
betydligt snyggare med Mozilla som renderar en vit bakgrund på bodyn men behåller det blå som en bred ram runt bilderna (synd bara att du satt vit färg på bildnumret som givetvis inte syns mot vit bakgrund). I detta fall är det Mozilla som gör rätt, den lyder bara den dokumentyp du angivit, när Mozilla går i "standards compliance mode" genom DTDn (vilket DTDn bla. är till för) så skall inte "bgcolor" i body-taggen läsas utan istället tas genom css, bgcolor har med bakåtkompabilitet med historiska webbläsare att göra, lägg till en stilmall eller ändra DTDn till nåt äldre utan URL. Det är visserligen rätt "snygg" kod, men den är av 90-tals modell med dålig framtidskompabilitet.