ANNONS
Annons

Presentationsbild!

Produkter
(logga in för att koppla)

Bonde

Aktiv medlem
Har försökt spana bland införda diskussioner ifall mitt ämne redan diskuterats. Jag hittar inget ialla fall, så nu tar jag och startar den.

Det är lätt att hitta fel och brister när man som användare sitter här på fotosidan och blädrar runt. Alla som sköter fotosidan gör ett fantastiskt jobb och har verkligen lyckats tagit fram en kanonsida som många gläds åt.

Men nu har jag irriterat mig lite på en grej som skulle kunna bli roligare. PÅ medlemmens fotosida bör det vara obligatoriskt att publicera en porträtt bild. Väldigt många gånger besöker man medlemmars sida och möts av tråkiga bilder, antingen fotade, tecknade eller målade i Photoshop. En klar och tydlig ansiktsbild bör det vara för att man ska se vem fotografen är. Sen om man inte gillar att vara med på bild så får man bara bita ihop och ta ett ansiktsfotografi ändå.

Jag tycker ialla fall det vore mycket roligare, det ger ett bättre intryck när man besöker medlemmarnas sidor, med en ansiktsbild. Jag är medveten om att det är lite grymt att stänga av de som inte har det, men det skulle stå som en regel ialla fall. För de fotografer som inte har en bild på sig själv kan väl knappast inte skylla på att de inte har en kamera ialla fall ; )

Jaja, nog snackat. Jag tror ni förstår mitt syfte.
 
..men jag antar att det inte är "Lunarstorm II" dom är ute efter att skapa här. Själv tycker jag inte att man ska tvinga någon att behöva ha en bild på sig själv för att få vara medlem - vilket du faktiskt skriver i ditt inlägg.

För mig spelar det ingen som helst roll huruvidare jag ser personen som tagit bilden eller inte: Jag förstår faktiskt inte hur du kan bli irriterad på detta.
 
För dig spelar det ingen roll, helt okie. Men jag tycker det är trevligare att se personen i fråga som fotat bilderna man tittar på. Att du sen inte kan förstå varför jag vill göra det, det är ju synd.

Det blev fel där med regeln, självklart skall
ingen tvingas till att ha en bild på sig själv, fast någonstans borde det gå att kompromissa

Det här är bara ett förslag på hur jag tycker denna sida kan bli trevligare. Ett vänligt ansikte som dyker upp på presentationssidan är bra mycket roligare än en fotad bild på något helt annat som bara fotografen kan symbolisera till.
 
Bra att du belyser problemet.

Klart att det ska vara en bild på fotografen. Jag har dock märkt att ganska många fotografer avskyr att själva bli fotograferade. Jag har till och med blivit ”hotad” när jag fotade en kändisfotograf. Kan det möjligen vara så att de som blir fula på kort ofta ställer sig bakom kameran istället för framför? ;-)
 
en idé kan ju vara att man bestämmer att man har en bild som måste vara på en själv.

Det blir iofs jobbigare för de som måste bestämma om det är OK eller inte..

Samma sak huruvida det är en bild på sig själv eller inte, halva ansiktet, hela, en fot eller..?

Självklart tycker jag det är mer givande med en riktig bild på fotografens ansikte än med en i paintbrush ritad bild, men jag menar bara att man inte kan eller bör tvinga någon.
 
"Men nu har jag irriterat mig lite på en grej som skulle kunna bli roligare. PÅ medlemmens fotosida bör det vara obligatoriskt att publicera en porträtt bild. Väldigt många gånger besöker man medlemmars sida och möts av tråkiga bilder, antingen fotade, tecknade eller målade i Photoshop. En klar och tydlig ansiktsbild bör det vara"


vi har helt klart olika uppfattningar om vad som är roligt och tråkigt.-)
en klar och tydlig ansiktsbild låter inte jätteroligt i mina öron.roligare då att alla inte har klara och tydliga ansiktsportätt. vi är ju konstnärer för sjutton och måste vara lite märkvärdiga! fånga själen!
 
Fånga själen?

"fånga själen!"

Anna - Vad tror du vi har våra fotoalbum till?

Man kan göra mycket roliga ansiktsporträtt om man inte bara vill glo rakt in i kameran. Jag önskar bara helt enkelt att se ett ansikte så jag kan koppla till fotografen, inte en bild på en vägskylt som visar ett " M " eller en översikt på en sjö etc.

"Vara lite märkvärdiga" Syftar du på att vi som har ansiktsbild då inte skulle vara märkvärdiga?
 
"Man kan göra mycket roliga ansiktsporträtt om man inte bara vill glo rakt in i kameran. Jag önskar bara helt enkelt att se ett ansikte så jag kan koppla till fotografen, inte en bild på en vägskylt som visar ett " M " eller en översikt på en sjö etc."

det är helt okej att du tycker så! för mig så spelar det dock inte så stor roll om jag får reda på utseendet på fotografen eller inte. eller nåja, om jag nu skulle vara extremt nyfiken på nån, så skulle jag väl bli lagom irriterad om jag fick se en vägskylt istället för personens utseende

""Vara lite märkvärdiga" Syftar du på att vi som har ansiktsbild då inte skulle vara märkvärdiga?"

japp, det är inte märkvärdigt att ha en helt vanlig ansiktsbild som presentationsbild ( men det är ju inget man måste bli ledsen för, det finns andra sätt man kan vara märkvärdig på om man nu vill vara det)
 
"det är inte märkvärdigt att ha en helt vanlig ansiktsbild som presentationsbild."

Precis, den bilden behöver inte vara något märkvärdigt. Vad bra att du tänker som jag nu.

"det finns andra sätt man kan vara märkvärdig på om man nu vill vara det)"

Det stämmer, det var ju det jag menade med att man har sina album och portfolion till. Där utrycker man sin konstnärlighet, märkvärdigheten kreativiteten etc. Nu börjar vi tänka på samma bana.
 
"Nu börjar vi tänka på samma bana."

njae, du vill att bilderna på presentationsidan skall innehålla en bild av sig själv, och gärna en tydlig sådan, för mig så kvittar det.-)

men som sagt du får gärna tycka det och härmed lägger jag ner diskussionen
 
Jag tycker personligen att det är mycket roligare att se en bild på personen än exempelvis en bild på en fisk som en hade som profilbild.

Det är dock upp till var & en om dom vill visa upp sig eller ej...

Larsa som hatar att vara med på foto...
 
Kanske det. Men nog hade det varit roligare om du funnits med själv också...

I överlag så kanske många är rädda för att hänga ut sig på nätet, många skriver inte ut sin ålder i profilen.

Jag tycker att det är intressant att veta om den jag disskuterar med är 19 eller 47, kanske ofta märks men inte alltid...


Larsa
 
Senast ändrad:
Gamla bilder

För att övergå till något helt annat!
Något jag irriterar min över är att det liggar allt för många gamla bilder upplagda. Mitt förslag är att det ska automatrensas var tredje månad. Jag tror det är få av oss som kommenterar en 2 år gammal bild. Det finns andra siter som är mer lämpade till att "lagra" bilder på.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.