Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Presentationsbild!

Produkter
(logga in för att koppla)
Till att börja med ska en forunvärd hjälpa medlemarna inte vara spydig. Dessutom borde han veta att det finns något som heter e-mail - Det finns en poäng i att använda det.
 
Känns lite dumt att nämna ett namn som avslutat debatten.
Men eftersom jag och Anna aldrig hittils haft samma åsikt så måste jag bara nämna att jag fullständigt håller med henne i detta fallet.
Mvh/-Anders
 
izac skrev:
Min bild visar enbart min personlighet!! :))

Jag håller med. Min bild är absolut inte formell och tydlig, men den visar det viktigaste: mig - och att jag alltid är i farten.

Jag fastnar inte på bild ;)

//J
 
Jessica_ skrev:
izac skrev:
Min bild visar enbart min personlighet!! :))

Jag håller med. Min bild är absolut inte formell och tydlig, men den visar det viktigaste: mig - och att jag alltid är i farten.

Jag fastnar inte på bild ;)

//J

Den var väl bra, den visar ju dig.

Jag begär inte att profilbilderna ska vara knivskarpa passfotoliknande bilder, huvudsaken att man får en känsla av personen bakom inläggen,,,


Larsa
 
Varning! Ironi:
Jag kräver att alla medlemmar har följande bilder i sin profil så jag vet vad det är för person jag har att göra med:
(Det är ju det yttre som betyder något)
- en profilbild där örat är synligt
- en bild rakt framifrån i färg så jag kan se hudstatus, ögonfärg, hårfärg
- helkroppsbilder framifrån och från sidan utan kläder för bedömning av karaktär, där man kan se kroppshållning, kroppsfetter, skoskav, och eventuell fotsvamp.
- en utförlig redovisning av personens vanligaste klädesplagg för bedömning av personens politiska tillhörighet

Medlemmsnummret måste tatueras in i armen innan helkroppsbilderna tas.

(slut på ironi)


Får jag smisk nu av forumvärden?
 
müsli skrev:
Varning! Ironi:
Jag kräver att alla medlemmar har följande bilder i sin profil så jag vet vad det är för person jag har att göra med:
(Det är ju det yttre som betyder något)
- en profilbild där örat är synligt
- en bild rakt framifrån i färg så jag kan se hudstatus, ögonfärg, hårfärg
- helkroppsbilder framifrån och från sidan utan kläder för bedömning av karaktär, där man kan se kroppshållning, kroppsfetter, skoskav, och eventuell fotsvamp.
- en utförlig redovisning av personens vanligaste klädesplagg för bedömning av personens politiska tillhörighet

Medlemmsnummret måste tatueras in i armen innan helkroppsbilderna tas.

(slut på ironi)


Får jag smisk nu av forumvärden?
Skrattar:) och så tror jag att jag ska byta profilbild nu när jag läste denna tråden. Det ska bli en kropp utan huvud;) (karaktären kanske är viktigare än ansiktet?)
 
Den va väl fin Lotta!

Jag bara säger vad jag tycker, medlemmarna måste få ha vilka profilbilder dom vill.

Larsa
 
...Och jag som just tycker att det är kul att folk kan lägga upp en personlig bild att bytas ut efter humör, om det sen är en tå, ett ansikte eller helt enkelt ett föremål eller en stämning som speglar något hos personen kvittar mig lika. Profiler helt UTAN profilbild är däremot trist tycker jag!

Med risk för att hamna i bror/ (syster?- ;-)!)duktig facket undrar jag dessutom hur man skall kontrollera att dessa 20 000 medlemmars ansiktsbilder (som kan laddas på nytt flera ggr dagligen) verkligen föreställer medlemmen i fråga och inte hennes syster, moster, faster en reklammodell för frukostflingor eller ... Ni förstår nog vart jag vill komma, blyga Internetanvändare använder alias och lånta bilder.
 
Visst är det bra att det finns möjlighet att ladda upp en presentationsbild, kanske skulle det t.o.m. finnas plats för två, tre eller fyra ? Man jag kan för mitt liv inte inse poängen med att tvinga någon att lägga upp bilder. Tycker vi är skyldiga respektera integriteten hos de som av ett eller annat skäl inte vill publicera sin bild.
 
ariadne skrev:
"vi är ju konstnärer för sjutton och måste vara lite märkvärdiga! fånga själen!

Anna du sa precis det jag tänkte. När jag läste inläggen ovan tänkte jag att jag skulle skriva att vi är konstnärer och sen kom jag till ditt inlägg och jag var bara tvungen att säga att jag håller med dig fullständigt.

/ Marcus
 
Missförstånd?

janc skrev:
... Man jag kan för mitt liv inte inse poängen med att tvinga någon att lägga upp bilder. Tycker vi är skyldiga respektera integriteten hos de som av ett eller annat skäl inte vill publicera sin bild.

Jan, vet inte om det var ett svar till mig. I så fall bygger det på ett missförstånd.
Det är ju det jag också menar - Varför tvinga dem som inte vill visa sitt ansikte att göra det, när det finns så många andra i mitt tycke minst lika personliga sätt att visa sig på? (och för att understryka det meningslösa i tvånget lade jag till att- man ändå inte kan vara säker på att det är fotografens ansikte man ser).

För egen del uppskattar jag variationen av uttryck mer OCH tycker samtidigt själv att det är lite fantasilöst att inte profilera sig alls med någon form av bild, om man är aktiv på sidan (och inte bara loggat in för att kunna säga hej till någon).

Men från det till att tvinga folk lägga upp en bild för att tillfredställa min nyfikenhet och bildglädje-njäee!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.