Annons

Posten levererar

Produkter
(logga in för att koppla)

Chano

Aktiv medlem
Postens lilla medelande man får om man kollar leveransen på nätet. Småkul.
Resan för paketet att komma till mig började den 03-31.
Paketet är fortfarande i västerbotten/Skellefteå hos brevbärarn. Undrar vad som hände dom där två minuterna i Skelleftehamn. Mitt serviceställe ligger då inte där. Och man kan fundera varför det ska cirkulera i två städer i Västerbotten.
Jag bor i Norrbotten. Och när paketet kommer hit ska sen paketet sorteras ett par varv till.
Inte undra på att bilderna till/EN dag i Sverige/ aldrig hann in.

2005-04-04 10:34 Brevbärarkontor Skelleftehamn Försändelsen riskerar att bli försenad. Posten arbetar nu med att åtgärda det inträffade.
2005-04-04 10:32 Brevbärarkontor Skelleftehamn Försändelsen har kommit till mottagarens serviceställe.
2005-04-01 15:07 Umeå Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Postterminalen.
2005-03-31 19:31 Jönköping Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Postterminalen.

-Anders (som inte har bråttom, bara funderar)
 
Jag känner igen det där. Utrycket "Säkert som ett brev på posten" är det ingen som förstår idag. Sist jag beställde från Cyberphoto så låg paketet i Umeå i nästan en vecka innan det skickades vidare, och jag har ingen aning om varför.

Greven
 
Ni bor för ocentralt, grabbar. Jag beställde en Canon EOS 350D från Cyberphoto via internet ca 23.00 i onsdags kväll och kunde hämta ut den i fredags vid lunchtid hos min ICA-handlare söder om Söder i Stockholm :)
 
Västerbottningarna är ju kända för att alla har en traktor.
Det är möjligt att man sorterar och kör paketen vidare med någon gammal jordbrukstraktor.
Men jag vet inte, har aldrig varit där.
Bara tittat lite nyfiket neråt när man flugit över landsdelen.
Men det är väl så att det fort sprider sig konstiga historier om det okända västerbotten.
Kanske man skulle ta sig en tur över gränsen för att en gång för alla få veta sanningen om den vita fläcken på kartan. Och vart paketen tar vägen.

Mvh/-Anders (som ändå älskar västerbotten och dess innevånare)
 
Jag är själv "invandrad" Stockholmare med rötter från Ångermanland och Dalarna och anser inte att stockholmare är vare sig bättre eller sämre än folk från andra landsdelar. Det verkar dock som att det har sina fördelar att bo några kilometer från Tomteboda när man beställer grejer på Posten.
 
Där finns ju ganska många olika företag att skicka paket med idag. Gillar man inte Posten så kan man ju anlita något annat.
Tycker man inte om Telia så tar man ju inte ett abonnemang hos dem.
 
Lars Johnsson skrev:
Där finns ju ganska många olika företag att skicka paket med idag. Gillar man inte Posten så kan man ju anlita något annat.
Tycker man inte om Telia så tar man ju inte ett abonnemang hos dem.

Men beställer man från ett postorderföretag så är det oftast posten dom anlitar, och då är det inte mycket mer att göra än att vänta i ovisshet.
 
Greve Nickon skrev:
Men beställer man från ett postorderföretag så är det oftast posten dom anlitar, och då är det inte mycket mer att göra än att vänta i ovisshet.

Det måste ju betyda att Posten är det bästa alternativet om de flesta anlitar dem.......................
 
I stora delar av landet finns inget alternativ.
Men nog är posten bra.
Man kan ändå fundera vad som kan göras än bättre i denna perfektionism.
-Anders
 
Haha, ja jisses, det var en schysst kommentar Posten körde med :) Vi arbetar med att lösa det inträffade ;)

// Jocke, som är rosenrasande på Skatteverkets telefonister som inte kan ett smack om de broschyrer de skickar ut!!!
 
Joakim A skrev:
Haha, ja jisses, det var en schysst kommentar Posten körde med :) Vi arbetar med att lösa det inträffade ;)

// Jocke, som är rosenrasande på Skatteverkets telefonister som inte kan ett smack om de broschyrer de skickar ut!!!

Varför ska telefonister veta något om utskickade broschyrer?
 
Frizge skrev:
Ni bor för ocentralt, grabbar. Jag beställde en Canon EOS 350D från Cyberphoto via internet ca 23.00 i onsdags kväll och kunde hämta ut den i fredags vid lunchtid hos min ICA-handlare söder om Söder i Stockholm :)

Heh, men nu är det ju så att Cyberphoto ligger just i Umeå, men å andra sidan är det Posten, så en leverans inom Umeå hade nog tagit längre tid ändå :p
 
Chano skrev:
I stora delar av landet finns inget alternativ.
Men nog är posten bra.
Man kan ändå fundera vad som kan göras än bättre i denna perfektionism.
-Anders

Det finns alternativ. Många företag kör ut paket vart du vill i landet. Men det kostar helt andra summor.
Problemet här äe att alla som klagar här vill topp-service och det ska gå fort. Men samtidigt är man inte beredd att betala något.De vill betala en hundring och få det urkört med bil hundra mil därifrån på en eller två dagar.
 
ulfc skrev:
Varför ska telefonister veta något om utskickade broschyrer?

Varför? Därför att deras enda uppgift är att svara på frågor ang. deklarationen. De har betalt för att sitta och svara på uppgifter och min simpla uppgift är pinsamt att denna person inte kunde. Ringde igen *pling, pling* och denna person kunde svara på 1 sek, klart!

Pinsamt som sagt..

// Jocke
 
Lars Johnsson skrev:

Problemet här äe att alla som klagar här vill topp-service och det ska gå fort. Men samtidigt är man inte beredd att betala något.De vill betala en hundring och få det urkört med bil hundra mil därifrån på en eller två dagar.

Jag hade inte varit missnöjd med posten om det inte vore för två saker:

1. Dom håller inte leveranstiderna som dom lovar, hade dom sagt att det skulle ta över en vecka hade jag inte opponerat mig. Men när det tar nästa två veckor istället för två dygn så blir man lite ledsen i ögat.

2. Man vet aldrig om grejerna kommer fram. Jag har slutat beställa från ställen som inte skickar mot postförskott eftersom det försvinner väldigt mycket på vägen, både vanliga brev och paket.

Greven
 
Lars Johnsson skrev:
...De vill betala en hundring och få det urkört med bil hundra mil därifrån på en eller två dagar.
Flera av de utländska postorderföretagen (Pixmania tex) levererar för dryga hundringen, inom 48h, till din dörr.
 
För att få sådana leveranser efter Pite-älvdal får man betala taxipris.
Hittar dom Bojtas eller Gocka om postadressen ligger 5 mil bort.
Tror inte ni vet vad ni snackar om där mitt i myrstacken.
Och som sagt posten är bäst.!!
Mvh/-Anders
 
Har aldrig hör talas om dom.
Men jag kan ju säga så här.

Träffade en äldre man som var född i Malmesjaur.
Han sa.
-När jag var liten så kom posten varje dag. Tidningen alltid en dag sen..men ändå. Även om brevet eller paketet tog längre tid att ta sig fram så kom i alla fall brevbäraren varje dag. Då fick han cykla och ro med båt. Sa han.

Så fortsatte han.
-Och nu när det finns bilar kommer posten/tidningen bara en gång i veckan. Det är underligt. Avslutar han.

Mvh/-Anders
 
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.