Annons

Posten gör ju också fel, men kompensera?

Produkter
(logga in för att koppla)
Posten har jag tappat ALLT förtroende för. Under mindre än 1år har dom,

- lyckats slarva bort +10 filmförsändelser (skickat försålda dvdfilmer).

- lyckats med konststycket att förstöra en extremt välembalerad kartong med cd-skivor i, där jag skulle deltaga i Årets Bild för PFK. Paketet kom tillbaka, helt mosat - jag överdriver när jag skriver att paketet såg ut som att en ångvält kört över paketet. Så ingen Årets Bild deltagande tack vare idiotposten :(

- beställer ofta dvd-r skivor från wesellcd, och 3 gånger har paketen fastnat, inte kommit fram alls. Detta på samma uppsamlingscentral i Partille utanför Göteborg. Jag drar slutsatsen att det arbetar "tjuvpack" på posten, som inte kan hålla fingrarna i styr.

Postens s.k "service" vad det gäller främst paket, och pakethantering - den är fanimig under all kritik. Prismässigt, sedan den senaste höjningen, får en att fundera om posten verkligen inte vill ha kunder alls. De bedriver nämligen ocker med den prismodell de har för att skicka paket idag.

Nu kan jag glädja er med att posten inte är ensamma om att kunna hantera paket.

Bussgods som jag börjat använda mer och mer, är betydligt prishumanare, och här finns det pengar att tjäna om man ofta skickar paket. Riktigt mycket pengar dessutom. Dom är nämligen flera hundra procent billigare på att skicka likvärdiga paket. Det enda kruxet är väl att dom inte finns överallt, eller runt krönet.

Att få kompensation för ovan? Eftersom postens service gått från "service-minded", till "skit-i-kunden", så är chansen förmodligen större att vinna 1 miljon på lotto, än att få kompensation.

Jösses

vad många drabbade det verkar finnas här. Jag måste säga att jag inte alls känner igen mig? Jag har ytterst sällan problem med posten faktiskt. (Och ja, jag nyttjar dom frekvent både i jobb och privat) Sen kan det ju finnas gånger man kan muttra över service och liknande, men det gäller ju alla man jobbar med oavsett vad som står på budbilen.

Kvitto

Apropå Posten så har jag hört att de inte kan hållas ansvariga för brev som postas i vanlig bevlåda och sedan kommer bort.

Detta eftersom man då inte kan bevisa med kvitto att du postat dem där.

Tycker det är lite lustigt hur posten ibland utför ett riktigt detektivarbete för att feladresserade vykort ska komma fram och ibland slarvar bort viktiga paket som inte borde gå att leverera fel.

Vet flera exempel på vykort som har kommit rätt enbart med mottagarens namn och en adress med stilen "det stora vita nybyggda huset i Solberga".

Men paket kanske inte prioriteras på posten...

Inta bara posten som klantar sig

För sådär knappt 8 år sedan hade vi beställt ett växthus. Transportfirman fick det till sitt lager här i Spånga, ringde och bokade tid då det skulle köras ut, men sen blev det stopp. Min man satt hemma och väntade halva dagen men ingen kom. När han ringde och frågade om de tänkte dyka upp så visade det sig att de tappat bort växthuset! Till saken hör att några dagar tidigare hade vår son fått för sig att komma till världen två månader för tidigt så min man hade hellre vakat över honom är suttit och väntat på några som inte behagade dyka upp och som inte ens kunde meddela att de fått problem! (Växthuset hittade de i november...)

Lyfter denna tråden igen

Är det fler än jag som har märkt att paket ligger i Malmö flera dagar rätt ofta? Nu är det andra gången senaste veckan och fjärde senaste månaden som det fastnar där... Bara jag som har den oturen 50% av gångerna paket passerar Malmö eller är vi fler?

Tänk om man kunde få bussgods eller dhl från alla företag..

Får väl komplettera Postens service.
Ett objektiv som skulle från Hornstull i Stockholm till Drottninggatan i samma stad (kan vara drygt 2km fågelvägen).

Det tog Posten 18 dagar att få det till rätt plats (inget felskrivet i adressen), och då hade det studsat runt i halva sverige, med påföljden att objektivet var trasigt vid ankomsten.

Har reklamerat, men vis av erfarenheten lär det inte bli mycket kompensation. Deras standardsvar: "Dåligt packat" har man hört förut. Lite trött blir man...
Frågan är om NÅGOT paket skulle klarat en resa genom posten på 18 dagar. Bifogar en bild av resans gång (imponerande hur det kan ha färdats till så många ställen, när det bara är 2km från avs till dest).

Bilagor

• posten.jpg
    posten.jpg
    40.8 KB · Visningar: 84
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar