Peter.H
Aktiv medlem
Posten har jag tappat ALLT förtroende för. Under mindre än 1år har dom,
- lyckats slarva bort +10 filmförsändelser (skickat försålda dvdfilmer).
- lyckats med konststycket att förstöra en extremt välembalerad kartong med cd-skivor i, där jag skulle deltaga i Årets Bild för PFK. Paketet kom tillbaka, helt mosat - jag överdriver när jag skriver att paketet såg ut som att en ångvält kört över paketet. Så ingen Årets Bild deltagande tack vare idiotposten
- beställer ofta dvd-r skivor från wesellcd, och 3 gånger har paketen fastnat, inte kommit fram alls. Detta på samma uppsamlingscentral i Partille utanför Göteborg. Jag drar slutsatsen att det arbetar "tjuvpack" på posten, som inte kan hålla fingrarna i styr.
Postens s.k "service" vad det gäller främst paket, och pakethantering - den är fanimig under all kritik. Prismässigt, sedan den senaste höjningen, får en att fundera om posten verkligen inte vill ha kunder alls. De bedriver nämligen ocker med den prismodell de har för att skicka paket idag.
Nu kan jag glädja er med att posten inte är ensamma om att kunna hantera paket.
Bussgods som jag börjat använda mer och mer, är betydligt prishumanare, och här finns det pengar att tjäna om man ofta skickar paket. Riktigt mycket pengar dessutom. Dom är nämligen flera hundra procent billigare på att skicka likvärdiga paket. Det enda kruxet är väl att dom inte finns överallt, eller runt krönet.
Att få kompensation för ovan? Eftersom postens service gått från "service-minded", till "skit-i-kunden", så är chansen förmodligen större att vinna 1 miljon på lotto, än att få kompensation.
- lyckats slarva bort +10 filmförsändelser (skickat försålda dvdfilmer).
- lyckats med konststycket att förstöra en extremt välembalerad kartong med cd-skivor i, där jag skulle deltaga i Årets Bild för PFK. Paketet kom tillbaka, helt mosat - jag överdriver när jag skriver att paketet såg ut som att en ångvält kört över paketet. Så ingen Årets Bild deltagande tack vare idiotposten
- beställer ofta dvd-r skivor från wesellcd, och 3 gånger har paketen fastnat, inte kommit fram alls. Detta på samma uppsamlingscentral i Partille utanför Göteborg. Jag drar slutsatsen att det arbetar "tjuvpack" på posten, som inte kan hålla fingrarna i styr.
Postens s.k "service" vad det gäller främst paket, och pakethantering - den är fanimig under all kritik. Prismässigt, sedan den senaste höjningen, får en att fundera om posten verkligen inte vill ha kunder alls. De bedriver nämligen ocker med den prismodell de har för att skicka paket idag.
Nu kan jag glädja er med att posten inte är ensamma om att kunna hantera paket.
Bussgods som jag börjat använda mer och mer, är betydligt prishumanare, och här finns det pengar att tjäna om man ofta skickar paket. Riktigt mycket pengar dessutom. Dom är nämligen flera hundra procent billigare på att skicka likvärdiga paket. Det enda kruxet är väl att dom inte finns överallt, eller runt krönet.
Att få kompensation för ovan? Eftersom postens service gått från "service-minded", till "skit-i-kunden", så är chansen förmodligen större att vinna 1 miljon på lotto, än att få kompensation.