Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Portträtt glugg?
- Trådstartare Taka
- Start datum
Taka
Aktiv medlem
Maxieboy skrev:
Om plats finnes så är Sigma 70-200mm/2,8 perfekt för porträttfoto utomhus! Perfekt bokeh!
Om man hade råd skulle det säkert vara skitbra!
pellepiano
Aktiv medlem
Ett fast 50mm 1.8 är billigt och funkar kanon för porträtt. Riktigt kort skärpedjup går att få.
MrSimonsson
Medlem
Säger också 50mm f/1.8
det är billigt, skarpt och grym bländare!!
det är billigt, skarpt och grym bländare!!
hailstorm
Aktiv medlem
Maxieboy skrev:
Om plats finnes så är Sigma 70-200mm/2,8 perfekt för porträttfoto utomhus! Perfekt bokeh!
perfekt boke? Sigman är inte känd för någon slags gaussisk boke så vad menar du nu riktigt?
Om du menar perfekt boke som i stressig boke så jo visst... men det kan knappast anses vara bra.
om du menar skärpedjup så är det en helt annan femma... inte för att jag anser att sigman går så långt där heller iofs.
hailstorm
Aktiv medlem
Taka skrev:
Nikon!
1,8 har ju ett sjukt bra pris i alla fall!!
absolut. Som Canonfotograf är jag ute på hal is när jag påstår:
- ingen avståndsskala
- plastfattning
- streeeessig boke
men för priset är det jävligt svårt att slå en sådan ljusstark normal på fingarna... även fast jag kanske tycker att brännvidden är något kort.
Maxieboy
Aktiv medlem
hailstorm skrev:
perfekt boke? Sigman är inte känd för någon slags gaussisk boke så vad menar du nu riktigt?
Om du menar perfekt boke som i stressig boke så jo visst... men det kan knappast anses vara bra.
om du menar skärpedjup så är det en helt annan femma... inte för att jag anser att sigman går så långt där heller iofs.
Jag menar att det blir en mjuk och fin bakgrund med 70-200mm/2,8 vid porträttfotografering! HÄR är ett bra Exempel!
Vad menar du med att bokeh är "stressig" på Sigma 70-200mm/2,8???
ondjultomte
Aktiv medlem
Denna bakgrund skulle du fått oavsett objektiv, det ser ut att vara mycket långt till "bakgrunden"
videren
Aktiv medlem