Annons

Porträttfoton

Produkter
(logga in för att koppla)

IM Quotes

Medlem
Hej,

Jag har tagit ett antal porträttfoton på personal på en arbetsplats. Eftersom stolen de satt på flyttades för varje person och de är rätt olika i längd hamnade de på olika avstånd från kameran. Går det att fixa till vid redigering av fotona, dvs så att alla porträtt blir lika stora?

Hej,

Jag har tagit ett antal porträttfoton på personal på en arbetsplats. Eftersom stolen de satt på flyttades för varje person och de är rätt olika i längd hamnade de på olika avstånd från kameran. Går det att fixa till vid redigering av fotona, dvs så att alla porträtt blir lika stora?
Beskär de som är för små så att de blir lika stora som de största.

Jag vet inget om varken kamera eller vilka verktyg Du har så det blir en gissning. Du måste ha en PC.
Är det en systemkamera så har Du fått med program som kan användas. Du kan använda Photoshopp om Du har det. Du kan tanka ner "Windows Live Photo Galery" från nätet om Du har en Windowsdator. Du kan tanka ner "Gimp" från nätet.
I verktygen finns beskärningsfunktioner där Du drar upp en lagom ruta runt bilden och klipper bort det som är utanför.

Lägg in alla bilder i samma fil som olika lager, dra ner opaciteten, skala och placera bilderna ovanpå varandra, spara ner separat

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar