Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Porträtt objektiv a77 !?
- Trådstartare nicotin
- Start datum
nicotin
Aktiv medlem
Under en villa kostar alla objektiv, men jag förstår poängen.
Blir dock lite enklare för andra att hjälpa till om du kostar på dig några siffror/bokstäver och lite mer konkret säger en budget som du gärna håller dig inom (tex max 500.- eller liknande).
Kikar mest på beg och eBay men säg runt 5-6000kr !?
Michael f8
Aktiv medlem
Här är ett gäng:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=326#rparams=m=s289908569
Michael
Joakim88
Aktiv medlem
martinot
Aktiv medlem
Kikar du efter det bästa beg. objektivet inom dessa prisramar så skulle jag bla kika på Sigmas 50/1,4 DG HSM Art som en av kandidaterna.
Fredrik AVT
Aktiv medlem
Sigma har gjort två olika 50/1,4.
Den äldre 50/1,4 EX DG HSM tecknar ut hela småbildsformatet men är inte superskarp i kanterna. Den är optimerad för bästa möjliga skärpa i mitten vid maxbländare och för snygg oskärpa. Den gör sig väldigt bra på APS-C och kostar under 2000kr beg.
Den nyare med beteckningen "Art" är ännu skarpare men ffa är nog skillnaden i skärpa ännu större på fullformat. I övrigt är nog denna lika bra eller bättre än föregående version men är större, tyngre och dyrare - ca 4500-5500kr beg.
För en rimlig peng duger den äldre väl för porträtt på A77. Hade jag en A99 skulle jag utan tvekan satsat på Artversionen.
Den äldre 50/1,4 EX DG HSM tecknar ut hela småbildsformatet men är inte superskarp i kanterna. Den är optimerad för bästa möjliga skärpa i mitten vid maxbländare och för snygg oskärpa. Den gör sig väldigt bra på APS-C och kostar under 2000kr beg.
Den nyare med beteckningen "Art" är ännu skarpare men ffa är nog skillnaden i skärpa ännu större på fullformat. I övrigt är nog denna lika bra eller bättre än föregående version men är större, tyngre och dyrare - ca 4500-5500kr beg.
För en rimlig peng duger den äldre väl för porträtt på A77. Hade jag en A99 skulle jag utan tvekan satsat på Artversionen.