Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
portfoliomapparna
- Trådstartare Efwa
- Start datum
Jo, som vi skrev i senaste nyhetsbrevet så finns nu möjligheten att ordna albumen i portfolio - en av många efterfrågad funktion.
I samband med den fixen försvann också den gamla grundsorteringen på "inlagdtid", andra sorteringskriteriat vart istället titeln - mer användbart och förståeligt tyckte jag.
Men tyck till; skall det sorteras på inlagdtid somförut om man inte själv specificerat sorteringsordning?
I samband med den fixen försvann också den gamla grundsorteringen på "inlagdtid", andra sorteringskriteriat vart istället titeln - mer användbart och förståeligt tyckte jag.
Men tyck till; skall det sorteras på inlagdtid somförut om man inte själv specificerat sorteringsordning?
jimh skrev:
Går du in på ett portfolioalbum (den väg du går för att göra ändringar i det alltså) finns nu den nya knappen "Ordna".
Nja, "Ordna" är för att ordna bilderna sinsemellan inne ett album. För att styra i vilken olika album presenteras i listan över portfolioalbum finns ett nytt Sorteringsordning-fält då man redigerar ett portfolioalbum.
cwe
Aktiv medlem
Ett par sidofrågor (då jag äntligen börjat använda portfolion). Önskelistan följer
* Förstora bilder
Det är ju jättebra att man kan ladda upp bilderna i samma format som de publicerat som kritikbilder (dvs upp till 1024 pixlar, 250 kb), för oss som "slösar" med pixlarna.
Men skulle det gå att lägga in en *förstoringsknapp* till, så att man kan zooma in bilderna hela vägen till full uppladdad storlek?
* Statistik
Det vore kul att kunna se hur många som besökt portfolion, kanske mer uppbrutet på albumen?
* Gästbok nåbar från portfolion?
Det vore kul om det fanns en *länk* till gästboken för användaren från portfolion, så att icke-fotosidan användare kunde lämna en reaktion på bilderna? (Och för mig skulle det vara helt ok med "anonyma" kommentarer i gästboken också. Det är väl en policyfråga...)
Jag vet att syftet inte är att ha "ett förlängt kritikalbum" i portfolion, men "chansen" (hehe - fat chance!) att sälja något ökar nog ju enklare det är att lämna feedback till fotografen.
Några önskemål från wishlist-förlängaren Wettig!
-Christian
* Förstora bilder
Det är ju jättebra att man kan ladda upp bilderna i samma format som de publicerat som kritikbilder (dvs upp till 1024 pixlar, 250 kb), för oss som "slösar" med pixlarna.
Men skulle det gå att lägga in en *förstoringsknapp* till, så att man kan zooma in bilderna hela vägen till full uppladdad storlek?
* Statistik
Det vore kul att kunna se hur många som besökt portfolion, kanske mer uppbrutet på albumen?
* Gästbok nåbar från portfolion?
Det vore kul om det fanns en *länk* till gästboken för användaren från portfolion, så att icke-fotosidan användare kunde lämna en reaktion på bilderna? (Och för mig skulle det vara helt ok med "anonyma" kommentarer i gästboken också. Det är väl en policyfråga...)
Jag vet att syftet inte är att ha "ett förlängt kritikalbum" i portfolion, men "chansen" (hehe - fat chance!) att sälja något ökar nog ju enklare det är att lämna feedback till fotografen.
Några önskemål från wishlist-förlängaren Wettig!
-Christian