Annons

Portfolio frågor

Produkter
(logga in för att koppla)

Hans-C

Avslutat medlemskap
Angående guld-medlemskap och portfolio.
1.Hur många bilder/vilken storlek på bilderna är tillåtet i en portfolio?
2. Kommer det annas finnas räknare för antalet träffar på bilder eller på sidan?
3. Gästbok?
4. Möjlighet att skriva längre text och inte bara titel under bilderna?

lite svar (jag skall även göra detta tydligare i huvuddokumentet):

1. Max antal bilder är 200 stycken. Du kan ladda upp alla bilder på en gång. Bilder som tillhör Portfolion visas inte i NyaBilder listan). Storleken är max 600*600 eller 500kb. Dock visar vi aldrig bilderna större än 600/600 så se till att ha dem i max denna storlek för att den automatiska förminskningen inte skall försämra dem.

2.Det kommer att finnas räknare för besök på indexsidan. Räknaren kommer INTE att synas publikt utan endast i din Portfolioprofil (vi tycker att det ser mycket oproffsigt ut att visa upp räknaren offentligt). Det kommer också att finnas en räknare som visar besök per album och per bild.

3. Ingen gästbok är planerad.

4. Självklart. Detta fungerar redan, och den längre texten visas tillsammans med de "stora" bilderna.

Utmärkt. Gästbok är skit samma eftersom dom flesta inte skriver ändå. 600*600 max innebär att om en sida är längre än 600 pixel så sker en resize och jpeg komp. automatiskt? Synd då att jag har ungfär 100 bilder färdiga redan som är lite större...:( men det är ju mitt problem.

det är Bildens maxstorlek som är 600*600, inte sidans. Dvs om du laddar upp en bild som är 700 hög så kommer den att komprimeras till 600 hög. Är däremot webfönstret mindre så blir det scrollbar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar