Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Portfoliemapp att visa för kund

Produkter
(logga in för att koppla)

Ida Frid

Aktiv medlem
Hej!

Förut hade Crimson en tjänst där man kunde ladda upp sina bilder och lägga dem i en portfoliemapp vars länk man skickade till kunden.
Denna tjänst verkar ha utgått, och jag har extremt ont om tid.
Någon som vet något likvärdigt alternativ, helst ett som inte kräver att jag minskar ner alla bilder och sätter på vattenstämplar.
Jag vill alltså inte att kunden ska kunna ladda hem bilderna hur som helst. :)

Stort tack för svar!!

/ Ida

Om man kan se bilderna på skärmen så har man redan laddat ner dem. Det är bara en fråga om hur mycket man vill jobba för att få ner dem på disk.

Om du vill gardera dig mot olovlig användning av bilderna så är väl det bästa att bara ladda upp dem i ganska lågupplösta versioner. Då kan du lägga dem i vilken gratis molntjänst som helst. Jag har använt CloudMe för att visa bilder för släkt och vänner. Den har en ganska bra tumbnagelöversikt och hyfsat bra bläddringsfunktion.

Det finns säkert flera men jag rekommenderar Smugmug, suveränt bra, lättjobbat, snygga gränssnitt som du kan välja och flyter på väldigt bra.

/Ulf

ANNONS