Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Portabel bakgrund sökes!

Produkter
(logga in för att koppla)

johanwahlberg

Aktiv medlem
Hej!

Jag letar efter en väldigt portabel bakgrund att använda tillsammans med 2 st D-lite's för porträttfotografering på bortaplan...
Jag vill gärna kunna ta med mig allt på tex tunnelbanan, även om jag inser att det blir svårt med båda blixtar, stativ o kamera OCH bakgrund, det blir typ 5 väskor...
Jag har allmänt dålig koll på vad det finns för olika typer av bakgrunder, Har hittills oftast använt mig av en vit vägg.
Skulle gärna kunna variera mellan vit och svart bakgrund. Någon som har något tips?

Jag har tittat där, och funderar över den ihopvikbara bakgrunden med släp, men jag är mest orolig över ställningen jag behöver till... det finns ju nått stativ avsett för den där ihopvikbara bakgrunden men då blir det ytterligare ett stativ att släpa med sig. men jag antar att det är svårt att komma ifrån det.

Beroende på hur lokalen ser ut kan man ev luta den mot en vägg och fästa med en bit gaffa, som man ju ändå alltid har med sig.

Greven

P.S. Photax har liknande bakgrunder för mindre pengar, dock inte lika många färger att välja på.

Lastolite "HiLite" står av sig själv... Fungerar grymt bra. Den lämpar sig bäst utan släp. Speciellt om man belyser den inifrån som det är tänkt. För halvkropp är den outstanding.

För helkropp skulle jag tittat på den vanliga Lastolite med släp. Du får dock ta med stativ eller leta upp vägg som den lutar emot. Superclamps eller limklämmor löser även många problem.

/Peter

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar