Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Poolvärd till Gatufoto sökes

Produkter
(logga in för att koppla)
elmfeldt skrev:
Ursäkta min frånvaro. Vi är verkligen inte-intresserade. Hur vill ni göra? Skall jag utse annars maila mig så kan jag kontakta.

Jag utgår från att du menar att ni inte är "ointresserade"......maila Ulf, och sköt det den vägen. Han kanske kan kontakta de han tycker kan passa, så de har möjlighet att fundera på om de är intresserade. Om du ska utse någon, så går det iofs bra under förutsättning att den personen är villig att ställa upp!;)/mvh peter

Ja det blev en negation för lite där (har faktiskt noterat att jag förhållandevis frekvent gör det. Nåväl)

Vi har skapat grupper men inte riktigt lanserat. Gatufoto verkar vara en lämplig grupp att lansera det hela med.

http://www.fotosidan.se/groups/gatufoto/index.htm

Jag skall utse en ansvarig snarast.

Jag har satt att man måste ansöka om medlemskap (medlemskap kommer krävas för att kunna lägga bilder i poolen) för Gatufotogruppen.

Om ni inte tycker det är en bra "typ" så kan det vara Helt öppen eller Helt stängd (man kan inte ansöka). Säg till om ni vill ändra detta.

Återkom med synpunkter.

Så fort vi satt detta så slår jag om så Poolen styrs av Gruppen regler.

"Helt stängd" verkar ju lite obehagligt. Är inte riktigt med i tanke om förutsättningarna...Sökte iaf in till poolen och hoppas att den blir lika öppen som förrut.. Visst är det bra att man måste regga innan, -det gör att en hel del spam bilder förhoppningvis försvinner (typ; -jag postade här för det inte fanns nån annanstans...). Undrar bara om de som är aktiva, -verkligen läser denna forumsidan? -Kan du lägga upp nån info på första sidan av gatupoolen? /peter

Mattsen skrev:
Kanske trampar nån på tårna nu, men varför en pool/grupp när de redan finns en sådan kategori??
Nej, tror inte du trampar på nåra tår. Men jag tror att GF-poolen lidit hårt pga nya bestämmelser av hur mkt bilder man får posta i kritik pooler, vilket har resulterat i en större mängd foton postats i poolen som eg. inte har där att göra. Något av en "spam-pool" har det nästan blivit på senare tid. Detta i kombination med att nuvarande poolvärd inte haft tid till att "sköta poolen" har lett fram till behovet av förändring. Hoppas att du reggar dig Mats!/peter

Tror att rubriken luktar arbete lång väg och skrämmer bort folk från att ens öppna tråden.

Kanske lägga upp en ny tråd med en mer intressant rubrik, t. ex. Ny Gatufotogrupp på FS!

/Martin

Inget är klart ännu utan jag ville bara vädra innan vi går ut med upplägget. Det var mycket åsikter och intressanta medlemmar i denna tråden och jag tänkte att det skulle komma lite input.

Jag kan skapa en ny tråd.

Jag lade info om detta i tråden "Gatufoto" också men inte så mycket respons där heller. Kanske bäst att göra en separat tråd om detta?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto