Annons

Poolvärd till Gatufoto sökes

Produkter
(logga in för att koppla)

Artificiell

Aktiv medlem
Poolvärd

Poolvärden i gatufotopoolen är inte särskilt aktiv längre (inget ont om David). Jag önskar dock en aktiv värd. Av tusentals medlemmar borde det finnas någon som skulle kunna vara aktiv, eller?
U

Varsegod Börje, det är bara att sätta i gång! Jag lägger min röst på dig. Ska det vara någon mening med en poolvärd, så måste han ju också vara väldigt intresserad av gatufotografi. -Samtidigt bör han inte vara en rabbiat pajkastare när han ser något han inte gillar, så det är bara att ställa upp!

Någon som är emot?

Blev ingen jätte reaktion här direkt....Jag får väl boosta tråden lite...

En undran bara Ulf, -vad tycker du att det saknas med nuvarande poolvärd? Är det stora problemet att det postas bilder som inte hör hemma inom gatufoto eller vad? Själv så bryr jag mig inte så mycket om vad som postas var längre, men kan trots allt välja att hoppa över de bilder man inte vill titta på. Någon gång har man ju påpekat att bilden kanske inte passar i poolen och mött reaktioner som om personen i fråga har blivit utsatt för en grov förolämpning ;).

Bortsett från att jag tramsade till mitt föregående inlägg lite (pajkasting förekommer ju inte), så tycker jag att du kanske skulle kunna bli en utmärkt poolvärd.

ps
Är det någon mer än jag som tycker att det är för mycket likriktning inom GF-poolen? "Skuggor" och framförallt "speglingar" i fönster står mig lite upp i halsen. Men som sagt, de bilderna kan jag trots att hoppa över att titta på. /peter

Bra fråga. Tänker att det egentligen inte är någon mening med olika pooler om alla bilder ändå blandas huller om buller. Antingen bör man ta bort alla intressepooler eller se till att ha aktiva poolvärdar som håller efter respektive genre. En aktiv poolvärd bör också bidra till utvecklingen genom bildkommentarer och kan även modulera poolingressen och andra formsaker vid behov.

Ska väl också tillägga att jag tyvärr har svårt med tiden och därför inte är lämpad som poolvärd.

U

och blir det inte så här också:
man lägger sin bild i nån bildkritikpool och väljer kategori gatufoto istället för att lägga den i gatufotopoolen?

Gurra G skrev:
och blir det inte så här också:
man lägger sin bild i nån bildkritikpool och väljer kategori gatufoto istället för att lägga den i gatufotopoolen?

Jag är inte riktigt med på vad du menar? Det går utmärkt att posta samma bild i både kritik och gatufoto poolen. Då ökar chanserna att få kommentarer...

Kollade lite på bilderna nu, och jag måste säga att det är ovanligt många bilder som inte hör hemma i poolen. Är David på semester? Jag testar att kritisera lite, så får väl vi se om jag lyckas reta nån!;)...(inte mitt syfte, men troligtvis ofrånkomligt)

David är inte på semester utan har helt enkelt inte tid att vara värd längre, vilket han också meddelat fs:s redaktion (men de agerar inte).

OK! Då förstår jag, -trodde tråden skapades som en missnöjes yttring från din sida. Det blir kanske inte så lätt att hitta någon som har tid. (vem har det nuförtiden?). Ett delat poolvärds ansvar på flera personer kanske skulle kunna fungera?

.......Nä, nu har jag inte tid att sitta här längre. -Plikten kallar!/peter

Japp. Jag har som sagt varit i kontakt med Ulf och mailat redaktionen för någon månad sen. Jag har helt enkelt haft för mycket att göra med jobb och annat den senaste tiden för att ha haft tid att hålla koll på poolen som jag velat.

Får väl bidra med ett förslag ..; Johan Pihl! Han kanske inte alls gillar idén, det vet jag inte eftersom jag inte känner honom. -Men han är väldigt aktiv i sitt kommenterande och verkar stabil. (iofs postade han bild på en båt en gång i poolen, men det kan man ju kanske se genom fingrarna på haha;) )

Andra namn kanske; Göran Olofson, Per-Arne Andersson och Morgan Pihlblad. (va snälla och bli inte arga för att jag föreslår er, men är någon av er sugna så kan ni väl anmäla er själva!) -Känner inte någon av dem mer än av det jag läst i forum och bildkritik.-Och naturligtvis egna postade bilder.

Jag ville öka urvalet lite bara, alla som Ulf föreslog tycker jag är jättebra! Ett par av dem är också mina favoritfotografer...Frågan är bara om någon av dem har lust att ta värdskapet? Möjligheten att dela ansvar med någon annan kanske skulle vara lockande?
p.s
Conny Lundberg får vi nog hålla ögonen på! -Han har börjat posta närbilder på skator i poolen....Undrar om han är adekvat medicinerad? Men ok, han är bra han med ;)

Ursäkta min frånvaro. Vi är verkligen inte-intresserade. Hur vill ni göra? Skall jag utse annars maila mig så kan jag kontakta.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto