ANNONS
Annons

Planket 2010?!

Produkter
(logga in för att koppla)

sarahf8

Medlem
Kanske fel ställe att posta? men iallafall, är det någon som vet om/när det blir ett Planket 2010 i Göteborg?

Men om den ursprungliga arrangörerna av detta har gett upp så betyder väl inte det att hela projektet behöver dö, om man samlar ihop ett gäng här så borde man ju själv kunna veva igång samma eller liknande projekt i år igen. Eller hur ? :)

/ Magnus

Jag är på! Kan mycket väl tänka mig att arrangera om det inte är något planerat, men ju fler desto bättre

Jag är också intresserad...

..då det var så skoj förra året!
Har ni hört något mer?

/Jenny

Det låter bra det! :) jag har aldrig varit till Planket så jag vet inte riktigt vad det är och hur det brukar se ut men ni som har varit där kanske kan göra en snabb sammanfattning och eventuellt visa en bild eller två från det.

Hursomhelst så tror ni det behövs sponsorer för det ? då kanske man skulle kunna få Scandinavian Photo och Japan Photo att sponsra, de är ju rätt stora här och skulle nog vilja ha deras namn synligt där om de står för eventuella kostnader som kan uppstå vid ett sånt här arrangemang.

/ Magnus

Det blir ett Plank i allafall! Fick svar av Camilla som arrangerade förra året och de planerar för fullt. Mer info kommer ut i dagarna!

En fråga till er som har varit med på Planket förut.. hur funkar det med bilden (bilderna) som man ska ställa ut där ? det står att man ska emaila dem en bild i två storlekar men sen så står det att man har en meter att använda på planket för sina bilder. Då måste man väl ha printat ut dem själv för att kunna hänga upp dem där eller är det något som dem fixar för den peng man betalar in ?

Jag har ju tänkt hänga upp lite av mitt där men jag har ju inga foton utskrivna, allt ligger på burken så då antar jag att det är rätt kört.. :/

/ Magnus

Har själv aldrig hört talas om planket förut, Det verkar ju som en jättebra ide tycker jag faktiskt, däremot fick man väl reda på det lite sent. Om man nu skall fixa utskrifter och sånt. Men det skulle ju vara i augusti, så lite tid finns väl att fixa med sådant.

Det jag ställer mig lite frågande till är ju anmälningen, för de tillbaka ens pengar om det inte finns plats?

Skulle varit lite kul att ställa ut några bilder på det sättet... men det blir väl kanske nästa år.

Jag mejlade en bild på sista anmälningsdagen men har inte bestämt än vad jag skall hänga. Det är ju inte hela världen om det inte råkar vara samma bild på planket som katalogen.
De printar inga bilder utan man tar med sig färdiga verk.
Det var gott om folk förra året men jag tror inte det blir fullt, så det är nog inget att oroa sig för. Annars får man ju se till att vara där i god tid. vi ses!

En fråga till er som har varit med på Planket förut.. hur funkar det med bilden (bilderna) som man ska ställa ut där ? det står att man ska emaila dem en bild i två storlekar men sen så står det att man har en meter att använda på planket för sina bilder.

Ja, du får skilja på de bilder som dels ska till katalogen och dels till det digitala bildspelet som visas under dagen. Den meter som det är frågan om ska du använda till dina bilder i fysisk form.

Då måste man väl ha printat ut dem själv för att kunna hänga upp dem där eller är det något som dem fixar för den peng man betalar in ?

Nej, det nöjet får man vara själv om. Tänk själv, förra året var det digitala bilder blandade med mörkrumsbilder (mina, bland annat), och sedan fanns det andra som använde teknik som... kollodium, tror jag det heter. Någon slags våtplåt i alla fall, avdelningen alternativ mörkrumsteknik.

Jag har ju tänkt hänga upp lite av mitt där men jag har ju inga foton utskrivna, allt ligger på burken så då antar jag att det är rätt kört.. :/

Finns allt på burken och du kör digitalt så kan det väl inte vara kört, om du har anmält dig i tid? Då är det väl bara att fixa till bilderna?
Det går ju så snabbt och smidigt med den digitala processen, har jag hört....

vore kul att se om någon fotat lite medans planket pågick :) har inte sett så mycket från mediernas sida :/ men kanske fria kommer ha nåt i nästa nummer?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar