Annons

placera två bilder bredvid varandra.

Produkter
(logga in för att koppla)
Tex kan du skapa ett nytt dokument som är tillräckligt stort för att rymma båda bilderna, sedan är det bara att kopiera in.
 
Själv använder jag inte Elements, så jag vet inte riktigt vad menyvalen heter, men i grund och botten behöver du utöka arbetsytan och sedan kopiera in den andra bilden.

I stora Photoshop blir det Image/Bild > Canvas Size/Arbetsyta. Vill du sen lägga till den nya bilden vid sidan om orginalet så kan du välja Width/Bredd 100%. Då kommer arbetsytan ökas lika mycket på både höger och vänster sida om orginalbilden. Om du vill att det bara skall ökas på ena sidan så kan man justera det med den mystiska rutan (den med en massa pilar) strax nedanför.
Klickar man längst till vänster på andra raden uppifrån så kommer ytan ökas på höger sida om bilden och tvärt om.

När nu arbetsytan är förstorad så hoppar du över till den bild du vill klistra in, markerar hela bilden genom att välja Select/Markera > Select All/Markera Allt (Cmd+A/Ctrl+A), Edit/Redigera > Copy/Kopiera (Cmd+C/Ctrl+C), hoppa tillbaka till biden med den förstorade arbetsytan, välj Edit/Redigera > Paste/Klistra In (Cmd+V/Ctrl+V).

Du har nu fått ett nytt lager med den nya bilden på. Välj Move Tool/Flytta-verktyget i verktygspaletten och flytta den inklistrade bilden dit du vill ha den.

Hoppas det hjälper, får du problem så är det bara att du hör av dig så ska jag försöka hjälpa dig vidare.

//D
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.