Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

piratbatteri. plus batteri grepp

Produkter
(logga in för att koppla)

anders_j

Aktiv medlem
undrar om någon kör med typ ett orginal batteri (700 mh något) och typ ett pirat på (1600) på en 350d i batteri greppet.

20d har haft mycket problem med greppet(kanske inte denna orsaken). och däför undrar jag om 350d blir knäpp när man kör med olika batteri och styrka. samtidigt,

någon som vet?

FILM) (ulltand skrev:
?

Menar du om ngn använder olika batterier i kameran respektive greppet?

jepp

det går ju i två batterier.
och man använder två olika. händer det då något.

inte för jag tror det. men i och med att det varit väldigt mycket problem med greppet till 20d så undrar jag.

Borde inte vara något problem. Den använder det batteri med högsta spänningen. Går ju att ha AA battierier i greppet.

Har iofs 20d + batterigrepp men i det använder jag ett originalbatteri och ett piratbatteri med olika kapacitet. Det har fungerat helt felfritt nu i över 6000 exponeringar. Om det funkar på 350 vet jag inte, men det borde inte vara några problem, kameran parallellkopplar batterierna och då funkar de som ett stort med den sammanlagda kapaciteten. Hoppas det var till nån hjälp!?

anders_j skrev:
undrar om någon kör med typ ett orginal batteri (700 mh något) och typ ett pirat på (1600) på en 350d i batteri greppet.

20d har haft mycket problem med greppet(kanske inte denna orsaken). och däför undrar jag om 350d blir knäpp när man kör med olika batteri och styrka. samtidigt,

någon som vet?

Jag har en 350d med batterigrepp som jag kör med ett canon orginalbatteri och ett piratbatteri och det är inga problem..

Polare till mig använder batterigreppet och kör ibland pirat+orginal batteri i det. Han tycker att batteritiden håller längre om han kör ett batteri åt gången. Men det fungerar dock med bägge.

s60761 skrev:
Polare till mig använder batterigreppet och kör ibland pirat+orginal batteri i det. Han tycker att batteritiden håller längre om han kör ett batteri åt gången. Men det fungerar dock med bägge.

Jag kör min 20D med ett åt gången (men det fungerar med två olika samtidigt). Jag vet inte om batterierna räcker längre så, men det är lättare att ladda ett batteri i taget :)

Eftersom batterierna är parallellkopplat spelar det ingen roll om de har samma storlek eller ej. Rent tekniskt alltså, men det stämmer ju tyvärr inte alltid överäns med verkligheten, men det fungerar ju, enlingt alla andra inlägg...

Ulltieri skrev:
Borde inte vara något problem. Den använder det batteri med högsta spänningen. Går ju att ha AA battierier i greppet.

???

Båda nämnda batterier har väl ändå samma spänning, det är ju 'speltiden' som skiljer...

Ja och nej... har du ett batteri som är ny laddat och ett som du använt ett tag skiljer spänningen. Men visst är båda ny laddade så är de nog ganska lika, och kapaciteten som skiljer.
Jag läste detta om BG-E3.....

"If two batteries are loaded, power is initially drawn
from the one having the higher voltage. When the
voltage level of the two batteries reaches the same
level, power is drawn from both packs."

http://www.usa.canon.com/html/PMA/pdf/Rebel XT WP.pdf

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar