Eftersom kunskapen verkar vara stor i denna tråden så ska jag bara dela med mig av mina erfarenheter utan att i för stor utsträckning leka förstå-sig-påare.
Jag har också en K-x och upplevde också att batterierna var extremt jobbiga i början (dock främst på grund av självurladdning) så det dröjde inte länge innan jag läste på om batterier och konstaterade att jag borde investera i en laddare med en laddningskanal för varje batteri och den nya sortens nimh.
Det blev som så att jag har denna laddaren:
http://www.scandinavianphoto.se/pro...uattro-med-4-st-2350-mah-batterier-med-flaekt
Som jag upplever funkar bra och fläkten är antagligen skonsam, tyvärr börjar fläkten kärva lite såhär efter ett och ett halft år. Batterierna som följde med laddaren var dock av usel kvalité (~50 bilder per laddning)
Batterierna jag köpte var Panasonic Infinium som jag enbart använt en uppsättning av under samma period (1,5 år). Jag har väl antagligen laddat batterierna typ sjuttio gånger, självurladdningen är obemärkt, kameran kan ligga i veckor för att sedan direkt läggas i kameraväskan. När det kommer till antalet bilder per laddning har jag aldrig gjort någon tydligare räkning min jag skulle höfta ~500 och de verkar hålla i princip samma nivå som när de var nya.
Det där är vad jag har upplevt, jag vill slutligen bara framhäva vikten av att ha en laddare med en kanal för varje batteri men som jag uppfattat det var det fallet.