Annons

"Pirat"-batteri till 7D/5D mk2

Produkter
(logga in för att koppla)
Köpte kaffebrus "piratbatteri" till min 7D i paket med extra laddare.
Funkar fint i kameran.
Har dock inte laddat batteriet med canon-laddaren än.
 
Hej jag kör med orginalladdaren, och det funkar, kanske man inte får ut full effekt ??? jag märker inget som är fel i alla fall, kör ett orginal och två pirat, kommer att köpa två pirat till
 
Hej jag kör med orginalladdaren, och det funkar, kanske man inte får ut full effekt ??? jag märker inget som är fel i alla fall, kör ett orginal och två pirat, kommer att köpa två pirat till

Låter ju bra! Mindre bra att försäljaren inte verkar inse att originalladdaren funkar till batterierna :)
mvh
Daniel
 
Låter ju bra! Mindre bra att försäljaren inte verkar inse att originalladdaren funkar till batterierna :)
mvh
Daniel

Det kan väl vara så att det fungerar men av någon anledning inte är speciellt bra, som t.ex. att batteriet inte går in i läget med underhållnings laddning när det är klart....
 
kör på Annsman när jag köper fulbatteri, typ samma kvalitet, längd som orginal batterierna. Fungerar även med batteri-info i kameran. Batteriet går att ladda i org laddaren
 
Jag köpte två piratbatterier från Kaffebrus till min 5D Mark II och de fungerar utmärkt. Phottix. Laddas i originalladdaren, sen kör man bara. Någon gång har laddaren blinkat konstant istället för att blinka som den gör när den fungerar som den ska, och får jag medge att jag varit rädd att använda det batteriet i kameran, "living on the edge" som man gör prövade jag ändå och det fungerade utmärkt, möjligen att batteriet inte kommunicerar med laddaren med laddar gör det. Ser ingen anledning att köpa originalbatterier.
 
Jag tillhör ju undantagen, i alla fall på denna tråd, men jag har valt att köpa 2 orginalbatterier. Det jag tycker är mest imponerande med dom, och jag vet inte alls om piratbatterier är likadana, är hållbarheten av ett laddat batteri. När det väl är laddat kan ju månader gå och batteriet är fortfarande fullt. Är det likadant med piratbatterier?
 
Jag tillhör ju undantagen, i alla fall på denna tråd, men jag har valt att köpa 2 orginalbatterier. Det jag tycker är mest imponerande med dom, och jag vet inte alls om piratbatterier är likadana, är hållbarheten av ett laddat batteri. När det väl är laddat kan ju månader gå och batteriet är fortfarande fullt. Är det likadant med piratbatterier?

Annsman och Varta fungerar utmärkt. Vartabatteriet kostade mig 49 kr och är minst lika bra som orginal. Jag använder Nikon och har hittills inte stött på vare sig en dålig "pirat" eller inkompatibel laddare.

Att Canon-videokameran gnäller för att det inte sitter ett orginalbatteri i tycker jag säger mer om Canons missunsamhet och kontrollbehov av sina köpare och produkter , än om piratbatterierna i sig.

Tänk om min volvo gnällde över ickeorginalbatteriet som jag handlade för en tid sedan på Mekonomen, varje gång jag startade bilen. Vilket antiklimax... Möjligheter finns naturligtvis då dagens bilar är fullspäckade med elektronik.

/K
 
Jag har också ett extra originalbatteri till min 7D kostade 850:- hos Scandinavian okt-09. Till min 400D har jag ett extra original och ett GP, det är enl. märkning lite lägre kapacitet på GP, men största problemet med det nu är att jag inte vet var det är någonstans.
 
Fick med ett icke-original tillsammans med något annat jag skaffade häromdagen. Ser i det närmaste identiskt ut, är märkt med samma kapacitet, fungerar likadant. Det som skiljer är att det står inte Canon på ryggen på det, etiketten undertill är annorlunda och så har det ett sjusiffrigt nummer när man tittar på utökad batteriinformation i kameran. Men det går att registrera i kameran ändå, om man så vill.
 
Kaffebrus,passar i org. laddare samt läses av kameran.

Jag kan bara konstatera att 24.se batterier inte passar i original laddaren, hur ni andra som lyckats med att ladda dess i er original laddare begriper inte jag. Förövrigt så är det en usel passform på dessa batterier, dvs. de fastnar i batteri hållaren om man i huvudtaget får ner dessa. 3 av 3 batterier går ej att få ner i hållaren . Det samma gäller för BG-E7 där passar de inte heller. Där emot så passar Kaffebrus batterierna precis som originalbatterier med info i kameran om återstående exponeringar osv. kameran läser också av serie numret på batteriet.
Så att köpa batterier ifrån Kaffebrus är helt ok.
 
Jag köpte två stycken LP-E6 piratbatterier från Kaffebrus, ett var trasigt och dem skickade ett nytt som jag hade i handen någon dag senare som funkade fint. Båda piratbatterierna går att ladda i Canon's originalladdare och kan också registreras av kameran där man kan se antal exponeringar samt återstående ström på batterierna. För 400kr var det inte så mycket grina över. :)

/ Magnus
 
Jag köpte ett extra orginalbatteri då jag köpte min 5dmkII.Enda problemet är att jag aldrig behöft använda det.Som mest så tog jag ca 1500bilder en dag och mer än så behöver jag inte.
Min erfarenhet av att köpa pirat batterier är att dom är billiga och dåliga.Man får ta med fyra fem st för att vara säker på att dom ska räcka.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.