Annons

"Pirat"-batteri till 7D/5D mk2

Produkter
(logga in för att koppla)
jag har försökt förstå bouncer terorierna också och nätet är delat i två läger. Bouncer onödig - eller inte. Jag köpte en blixt begagnat tidigare med bouncer och det var helt klart skillnad mot att vara utan. Hela kameran blev bestulen och har saknat bouncer sedan dess.
Jag köpte nu
http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370498061167&ssPageName=ADME:L:OC:US:1123

Jag tror det är mkt plastbitar som är överdrivet betalda, jag har inte hittat samma plastbit så jag gör en chansning - igen. Jag rekomender bouncer men jag vet inte vilken & om det spelar ngn roll mao...
 
Jag köpte pirat batterier på Kjell & Co till både min Canon 450D och till min 5D MkII dom funkar kanon i canons laddare och känns igen av kamerorna utan problem.
Tittar man på dom så är dom väldigt snarlika varandra, bara färgen på dom som är olika.

Så om ni skall ha några som funkar i original laddaren så kan jag bekräfta att dom gör det som jag har, och man får ingen laddare med dom för dom är anpassade för att laddas i original laddaren.

Och det kan jag bekräfta. Köpte också hos Kjell& Co till en 5Dmk2 och det var inga problem att ladda i originalladdaren och kameran känner igen det och kan registrera det. Enda skillnaden är att mAh är lite lägre men det gör inget för det är köpt att ha som en reserv ifall man glömmer att ladda originalet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.