Annons

Pinnacle version 15

Produkter
(logga in för att koppla)

cissismatte

Medlem
Vi har köpt programmet Pinnacle version 15 till nya datorn. Har använt tidigare programversion i gamla datorn och då fungerde det. Nu går det inte att ladda ner en hel film från videokameran då vi får felmeddelande om förlorade bildrutor. Har läst manualen men hittar inte rätt inställning för att lösa problemet. Ett problem kan vara att man inte skall förhandsgranska under tiden man spelar in film. Någon som kan vägleda hur vi skall göra innan vi kastar bort programmet och ger upp.

Jag har inte ver. 15 utan någon tidigare men om man tappat bildrutor kan det gå bättre om man kör igen. Processorn kan ha haft tillfälligt mycket att göra. Se till att inget annat går samtidigt.
Om man har mellanrum mellan inspelningarna på bandet eller får med bruset på slutet brukar det räknas som tappade bildrutor av programmet. Saknas det "riktiga" bildrutor?

Ligger den nya datorns prestanda nära systemkravet för programmet?
Vilket format har valts i projektinställningar (högre än nödvändigt för källmaterialet)?

Jag har inte ver. 15 utan någon tidigare men om man tappat bildrutor kan det gå bättre om man kör igen. Processorn kan ha haft tillfälligt mycket att göra. Se till att inget annat går samtidigt.
Om man har mellanrum mellan inspelningarna på bandet eller får med bruset på slutet brukar det räknas som tappade bildrutor av programmet. Saknas det "riktiga" bildrutor?

Ligger den nya datorns prestanda nära systemkravet för programmet?
Vilket format har valts i projektinställningar (högre än nödvändigt för källmaterialet)?

Jag som pensionär förstår inte den sistnämnda frågan. Är inte så datakunnig. Programmet inmporterar film med ljud men bara 30 % följer med. Resterande är tappade bildrutor och jag hittar inte knappen där jag kan stänga av förhandsgranskningen. Har installerat om programmet och gjort snart det jag kan och förstår av manualen men det verkar som dessa program hör hemma hos yngre personer som förstår instruktionerna.

Vi har köpt programmet Pinnacle version 15 till nya datorn. Har använt tidigare programversion i gamla datorn och då fungerde det. Nu går det inte att ladda ner en hel film från videokameran då vi får felmeddelande om förlorade bildrutor. Har läst manualen men hittar inte rätt inställning för att lösa problemet. Ett problem kan vara att man inte skall förhandsgranska under tiden man spelar in film. Någon som kan vägleda hur vi skall göra innan vi kastar bort programmet och ger upp.

Hej!
Jag har själv Pinnacle 15 och är rätt nöjd med den- Har alltid använt Pinnacle fr.o.m version 7. Det krävs nog en rel. ny dator för att den ska orka med Pinnacle. Iofs min dator är från 2009
med XP och maxminne och stor hårddisk och det funkar, men det är segt.

Det finns Pinnacle forum http://forums.pinnaclesys.com/forums/default.aspx
på nätet- gå in där och läs vilka problem kan uppstå och om din dator
har det som krävs för att orka med programmmet.
Som sagt hos mig funkar det, även om det är segt.

Mvh
/chi

Hej!
Jag har själv Pinnacle 15 och är rätt nöjd med den- Har alltid använt Pinnacle fr.o.m version 7. Det krävs nog en rel. ny dator för att den ska orka med Pinnacle. Iofs min dator är från 2009
med XP och maxminne och stor hårddisk och det funkar, men det är segt.

Det finns Pinnacle forum http://forums.pinnaclesys.com/forums/default.aspx
på nätet- gå in där och läs vilka problem kan uppstå och om din dator
har det som krävs för att orka med programmmet.
Som sagt hos mig funkar det, även om det är segt.

Mvh
/chi

Datorn är 1/2 år gammal. Det är så trist med forum på engelska vilket gör det svårt för en pensionär att hänga med på engelska fackuttryck. Jag efterlyser en svensk sida men det finns tydligen inte. Det är fortfarande problemet med "tappade bildrutor". Har gjort en diskfragmentering idag och skall göra nytt försök i natt.

Processorn kan vara en flaskhals i detta scenariot... Det kan går också, men den är inte direkt lämpad för redigering av video som är relativt mycket tungt för en dator.

Att hårddisken inte är full behöver inte betyda att den är snabb.

Processorn kan vara en flaskhals i detta scenariot... Det kan går också, men den är inte direkt lämpad för redigering av video som är relativt mycket tungt för en dator.

Att hårddisken inte är full behöver inte betyda att den är snabb.

Det finns ju mycket som kan skapa problem och speciellt med Pinnacle.

Själv kör jag en gammal XP ( fr 2009, tror jag) med en äldre processor och max RAM- Tror det är 4GB, och det funkar att både föra över filmer och att redigera och alla funktioner funkar.. Har ett firewirekort till videokameran, även den en äldre, segt är det men det blir inga tomma rutor mm. Pinnacle har ju ofta haft buggar i sina redigeringsprogram och det innebär att man ofast måste hämta hem deras fixar från nätet.
Ja, jag kör Pinnacle 15.

Mvh
/chi

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar