Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Piezography

Produkter
(logga in för att koppla)
niklasl skrev:
På diskussionslistan ställdes faktiskt samma fråga nyligen (av någon annan) och den besvarades så här (finns kanske någon mer här som är intresserad av svaret):

...

One thing I've found is that if a paper -- often one of the heavier ones --
has corners that turn up, the head might hit them. You can often help this
by straightening the paper before it is fed into the printer.

Detta med papper som böjer sig uppåt är inte begränsat till tjockare papper. Jag har stora problem men Hahnemühles Photo Rag 188 gm. Man får böja pappret (försiktigt) bakåt för att försöka slätta ut det. Det är det enda pappret jag har haft detta problem med och då tycks det vara beroende av förpackningen. Det händer alltså inte med varje förpackning.

Du märker det. Pappret är markant böjt. Du ser det med ögat.

Jerkan skrev:
Jag brukar låta skrivaren stå på hela tiden... har fått för mig att det sliter mer på den om man stänger av/på. Har alltid gjort så med mina stereoprylar..fast det kanske är annorlunda med skrivare?(stänger endast av den om jag åker bort)

/Jari

Men med detta system (flasksystemet) måste man hålla bläcket i rörelse. Låter man skrivaren stå på hela tiden (utan att skriva ut något) så får du problem med CFS. När man sätter på den, går den igen en rengöringsprocess som håller bläcket igång.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar