Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Picturo

Produkter
(logga in för att koppla)

Kheldoron

Aktiv medlem
Tjena! Jag tänkte bara kolla, är det någon som säljer några bilder via picturo?

Är det värt att uppgradera till guld för att lägga sina bilder där?
Vad tar ni/bild?

Vi har inte full insikt i försäljning men vet att ett antal affärer genomförts.

Att gå med i Picturo kräver en ansökan till [email protected] med en länk till ca 50 - 100 bilder som vi kan bedömma. Det går alltså inte att betala sig till ett medlemskap.

Nej det vet jag, jag var bara nyfiken på om det var värt att lägga lite energi på att få ihop en sådan sida och att slänga 500 spänn på att försöka. :)

oj! nej det hade jag missat!

Då blir min fråga så mycket mer vessäntlig.. Är det nån där som tjänar 1500:-/år på bilder via picturo?

Säljer du arkivbilder via prislistan så bör du ha räknat hem detta, på 1-2 bilder. Men det kanske du redan räknat ut.

Jo jag förstod det när jag hade surfat omkring lite. Men den måsste man beställa eller?

Om ni undrar över alla dumma frågor så är jag lite nyfiken då jag funderar på att "skola" om till fotograf. :)

Försöker återuppliva en gammal tråd.

Hur har det gått för er som är med i Picturo? Är det många som får sålt bilder via denna tjänst? Hade varit kul med lite kontinuerlig statistik, kanske något att ha på sidan?

Jonas

Inte ens "ett ryck i flötet" som någon uttryckte det i Picturos forum.

Men jag kanske har fel sorts bilder, vad vet jag.

Jesper

Jag är nog också lite nyfiken på officiell statistik som presumtiv framtida, dyrt betalande, medlem där.

Hej!
Hur lång tid skall det ta innan man får svar ang. om man är antagen som medlem på Picturo?

Handlar det om 3 dar, 3 veckor?

Har väntat i ca 1 vecka på svar nu.. ska jag skicka mailet igen?

/Mvh Johan

Kheldoron skrev:
oj! nej det hade jag missat!

Då blir min fråga så mycket mer vessäntlig.. Är det nån där som tjänar 1500:-/år på bilder via picturo?
Alldeles oavsett om man säljer sina bilder så är väl frågan snarare om man anser det meningsfullt att satsa drygt 4 kr per dag på att marknadsföra sitt namn och sina bilder? Personligen anser jag att det är ett ganska effektivt sätt att försöka nå ut till en bredare massa.

Bra...

...att vi får liv i denna tråden igen! Kanske är det fler som kan svara nu än för ett år sen.

Ställer frågan igen:

Hur mycket säljer ni via Picruro?

Har precis ansökt som medlem, så jag är väldigt intresserad av vad ni tycker, och hur mycket ni säljer.

/Johan

"Inte ens ett ryck i flötet" är visst det uttryck som gäller - så även för mig.

Jag tror dock inte att det kommer att komma någon anstormning av svar på den här frågan. Det är som att fråga någon vad de har i lön, och det brukar man ju inte heller svara på utan vidare.

Jag har varit med i princip sen starten och det har hänt väldigt lite... men nu senaste månaden har det kommit ett antal beställningar via Picturo.

Jag tror att man måste marknadsföra sig på fler sätt än bara via Picturo.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar