janc
Aktiv medlem
Det är min tolkning ocksåDen ligger väl kvar i 30 dagar i "papperskorgen".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är min tolkning ocksåDen ligger väl kvar i 30 dagar i "papperskorgen".
Ja, men det gillar jag.Sist men inte minst är ju Arkiv en manuell hantering
Intressant. Med min usla bandbredd kan jag köra så det ryker ett bra tag utan att märka någon skillnadHär är en intressant länk som lite längre ned i texten har en tabell med hur uppladdningshastigheten påverkas när en unlimited subscription överstiger 5TB.
https://docs.jottacloud.com/en/articles/3271114-reduced-upload-speed.
Intressant. De skriver att begränsningen gäller per fil, och att klienten kan ladda upp sex filer parallellt. Då skulle strypningen påverka mig när jag kommer över 10TB.Här är en intressant länk som lite längre ned i texten har en tabell med hur uppladdningshastigheten påverkas när en unlimited subscription överstiger 5TB.
https://docs.jottacloud.com/en/articles/3271114-reduced-upload-speed.
Jag tror det är begränsat på serversidan, annars skulle det gå att använda webbgränssnittet för att kringå begränsningen.Intressant. De skriver att begränsningen gäller per fil, och att klienten kan ladda upp sex filer parallellt. Då skulle strypningen påverka mig när jag kommer över 10TB.
En fundering är ifall begränsningen är inbyggd i klienten. I så fall kan man eventuellt komma runt det genom att köra rclone istället för klienten.
Men vad tabellen egentligen visar är ju hur stort "obegränsat" egentligen är. Det finns en gräns när det inte längre är praktiskt användbart.
Men "backup" som egentligen är synk går väl inte att köra via webben. Den måste vara installerad för att "sniffa upp" förändringar som sker på filer.Jag tror det är begränsat på serversidan, annars skulle det gå att använda webbgränssnittet för att kringå begränsningen.
På direkt fråga svarar de att download inte påverkas vilket ju är bra vid "nödläge".
Jag hittade ett bibliotek på git-hub som skulle göra precis det med Jotta. Men tiden verkar ha sprungit ifrån utvecklarna. Jag fick det inte att funka.Föratt anknyta till trådens fråga så undrar jag om någon här känner till en "molntjänst" som erbjuder NFS-montering av servern?
Det skulle förenkla.
Nej givetvis inte men om det skulle gå att gå runt begränsningen skulle det gå att göra ett skript som zippar arkivflaggade filer och ladda upp via webben.Men "backup" som egentligen är synk går väl inte att köra via webben. Den måste vara installerad för att "sniffa upp" förändringar som sker på filer.
Jag hittade ett bibliotek på git-hub som skulle göra precis det med Jotta.
Jag kan tänka mig att acceptera att montera filsystem med SMB/CIFS också, även om det tar emot lite.Jag är lite lur på att försöka själv. Jag har fått rclone att funka för att läsa från mitt Tele2-arkiv på Jotta. Alltid en början.