Annons

Picture project slöar ner hela datorn, hela tiden

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Re: Re: Picture project slöar ner hela datorn, hela tiden

iSolen.se skrev:
Tips om Ad-aware: Programmet måste köras två gånger för att plocka upp allt.
Mycket möjligt men jag körde gamla versionen fyra ggr samma dag och den hittade bar åtta st coockies varje gång, samma dag installerade jag SE-versionen och den hittade 140-150 coockies, spyware popuper mm. Sedan dess har allt fungerat perfekt!
/Göran

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Picture project slöar ner hela datorn, hela tiden

skutte skrev:
Mycket möjligt men jag körde gamla versionen fyra ggr samma dag och den hittade bar åtta st coockies varje gång, samma dag installerade jag SE-versionen och den hittade 140-150 coockies, spyware popuper mm. Sedan dess har allt fungerat perfekt!
/Göran

Då hade jag tur, körde också SE vad det nu är för skillnad.

Får jag fråga varför du raderar cookies? Dom används ju för att komma ihåg att du varit på en viss sajt, tex att inte fråga om språk igen, komma ihåg att inte visa samma annons igen etc. etc.

Om du inte gillar (vissa) cookies ska du inte köra ad-aware i efterhand utan ändra inställningarna i internet explorer FÖRE du besöker sidor som ger dig cookies du inte vill ha.

ja det är långsamt hela tiden. Så egentligen är det två separata problem verkar det som.

1. datorn är långsam i att visa 'Den här datorn' och att starta.
2. D70 fungerar inte i PTP-läge.

Jag har även kontakt med HP, som just nu kör igenom standardsvaren (typ installera om drivrutin, återställ BIOS mm).

Vad gäller AdAware så ja det är kört, men hittade inget konstigt (förutom några cookies som var fullständigt normala). Om man har en bra brandvägg och inte klickar ja på några dialogrutor och inte heller använder internet explorer så är man gaska säker på internet.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Picture project slöar ner hela datorn, hela tiden

iSolen.se skrev:
Får jag fråga varför du raderar cookies? Dom används ju för att komma ihåg att du varit på en viss sajt, tex att inte fråga om språk igen, komma ihåg att inte visa samma annons igen etc. etc.

Och alla behöver inte ha all information om mig. Därför så är webbläsaren inställd på att fråga mig om det är Ok med cookies.

mvh Christian

chralm skrev:
ja det är långsamt hela tiden. Så egentligen är det två separata problem verkar det som.

1. datorn är långsam i att visa 'Den här datorn' och att starta.
2. D70 fungerar inte i PTP-läge.

Jag har även kontakt med HP, som just nu kör igenom standardsvaren (typ installera om drivrutin, återställ BIOS mm).

Vad gäller AdAware så ja det är kört, men hittade inget konstigt (förutom några cookies som var fullständigt normala). Om man har en bra brandvägg och inte klickar ja på några dialogrutor och inte heller använder internet explorer så är man gaska säker på internet.

Om det är långsamt hela tiden även när kameran inte är ipluggad och din Windows Explorer är seg att öppna är det någon annan "enhet" som Windows letar efter. Device managern ger ingen ledtråd? inga konflikter? Ingen hårdvara som syns fast den inte finns fysiskt i datorn? Ingen hårdvara som finns i datorn som inte syns i Device Managern? Extern hårddisk, CD etc?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Picture project slöar ner hela datorn, hela tiden

iSolen.se skrev:
Då hade jag tur, körde också SE vad det nu är för skillnad.

Om du inte gillar (vissa) cookies ska du inte köra ad-aware i efterhand utan ändra inställningarna i internet explorer FÖRE du besöker sidor som ger dig cookies du inte vill ha.
För mig var skillnaden en slö dator och en normal dator, vad gäller cookies så bryr jag mig inte i dom, det var bara för att tala om vad de olika versionerna hittade i min burk.
/Göran

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Picture project slöar ner hela datorn, hela tiden

chralm skrev:
Och alla behöver inte ha all information om mig. Därför så är webbläsaren inställd på att fråga mig om det är Ok med cookies.

mvh Christian

Bra. Jag antar att du har koll på att en cookie som skrivs av en websajt inte kan läsas av någon annan websajt.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Picture project slöar ner hela datorn, hela tiden

iSolen.se skrev:
Bra. Jag antar att du har koll på att en cookie som skrivs av en websajt inte kan läsas av någon annan websajt.

Ja det har jag. Arbetar med bland annat webbutveckling, så cookies har jag ganska god koll på.

Vad gäller konflikter, så hade systemet rapporterat någon sådan hade jag varit på den som en hök. Men sån tur har jag inte. Om jag stänger ner alla nätverksenheter så kvarstår problemet ändå. Så det verkar vara allt mer ett HP-problem (gäller bara att få dem att köpa det).

En annan ide är att om jag bara får slöheten att försvinna så kommer kameran också att fungera. Det kan mycket väl vara ett följdfel av någon timeout som kommer på grund av slöheten.

mvh Christiam

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Picture project slöar ner hela datorn, hela tiden

chralm skrev:
Ja det har jag. Arbetar med bland annat webbutveckling, så cookies har jag ganska god koll på.

Vad gäller konflikter, så hade systemet rapporterat någon sådan hade jag varit på den som en hök. Men sån tur har jag inte. Om jag stänger ner alla nätverksenheter så kvarstår problemet ändå. Så det verkar vara allt mer ett HP-problem (gäller bara att få dem att köpa det).

En annan ide är att om jag bara får slöheten att försvinna så kommer kameran också att fungera. Det kan mycket väl vara ett följdfel av någon timeout som kommer på grund av slöheten.

mvh Christiam

Jag hade en kollega i början på veckan som hade problem med USB portarna på sin dator. Det visade sig vara hårdvarufel så han fick byta moderkortet. Inte skoj att behöva bygga om hela datorn. Han ångrade att han inte bara köpte ett USB-kort istället.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Picture project slöar ner hela datorn, he

iSolen.se skrev:
Jag hade en kollega i början på veckan som hade problem med USB portarna på sin dator. Det visade sig vara hårdvarufel så han fick byta moderkortet. Inte skoj att behöva bygga om hela datorn. Han ångrade att han inte bara köpte ett USB-kort istället.

Om det är fel på datorn skall den bytas. Datorn är ju en bärbar dator som är ca 2 veckor gammal. Så om det är fel ska det fixas. (sen får man ju ägna de där två kvällarna som går åt för att installera och konfigurera allt en gång till).

Men både scanner, kortläsare och lampa fungerar bra via USB. Har till och med kört nätverk via USB bara för att ta reda på MAC-adressen i mina kort ). Så jag tror inte det är fel på USB-portarna.

Men jag är öppen för alla förslag och kommer säkert få fler nya saker att installera om från HP (nu senast försöka killen på HP få mig att installera en ett år gammal USB-fix från Microsoft . Att fixen ingår i SP2 hade han missat).

mvh Christian

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Picture project slöar ner hela datorn, he

chralm skrev:
Om det är fel på datorn skall den bytas. Datorn är ju en bärbar dator som är ca 2 veckor gammal. Så om det är fel ska det fixas. (sen får man ju ägna de där två kvällarna som går åt för att installera och konfigurera allt en gång till).

Men både scanner, kortläsare och lampa fungerar bra via USB. Har till och med kört nätverk via USB bara för att ta reda på MAC-adressen i mina kort ). Så jag tror inte det är fel på USB-portarna.

Men jag är öppen för alla förslag och kommer säkert få fler nya saker att installera om från HP (nu senast försöka killen på HP få mig att installera en ett år gammal USB-fix från Microsoft . Att fixen ingår i SP2 hade han missat).

mvh Christian

Å tusan, en helt ny dator, det öker sannolikheten för hårdvarufel rätt ordentligt. Som dom brukar säja, antingen pajar en dator på en gång eller först efter 5 år (om ens då förresten). Men jag förstår inte varför USB-drivrutinen ska bytas. Om felet är även när inte kameran är inkopplad... Hmm. Nåja, lycka till och ge dig inte, när du har support ska du givetvis utnyttja den.

Kan ju som avslutning berätta att jag tröttnade på både HP och Nikon och formaterade om hela hårddisken och tryckte igår in operativsystemet. Håller nu på att installera en sak i taget för att se om det händer igen vad det var som orsakade det.

Nu har jag installerat Windows, SP2, diverse antivirus, brandväggar och nätverk. Kameran fungerar bra och även explorer. Så något mjukvaruskit var det, men om det händer igen återstår att se.

mvh Christian

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar