Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Picture.com seriöst eller inte?

Produkter
(logga in för att koppla)

Anita

Medlem
Hej,

är det någon som har erfarenhet av sajten www.picture.com?

Jag fick ett brev i posten där det stod att jag gått vidare i deras fototävling. De ville också publicera bilden i en fotobok, Om jag vill ha en kopia av den boken får jag betala för den.

Är det här något massutskick till alla som laddat upp bilder där, eller är de seriösa?

/Anita

Luringar!

I anmälningstexten står det: "I hereby certify that the photo I am about to submit is my original work and has never been copyrighted or, if copyrighted, that I am the sole copyright owner. I am entering this photo as an honest and true effort of my personal creativity and unique artistic vision, and I understand that it will be published on the Internet as my original work and under my own copyright."

Dvs, inget om att bilderna skall publiceras i nån bok, däremot på Internet, här försöker dom på sig en luring.
Utan att vara för insatt i frågan skulle jag snällt be dem att dra till skogs.

/David

Du har alltså vunnit men måste betala för att få se? Sorry, men detta låter inte speciellt seriöst så jag hade iallafall hållit mig låååååååååååångt borta från dem.

Tack för svaren

Tack för svaren. Jaha, då var det som jag misstänkte, de försöker med en luring. Att läsa inläggen på photo.net var nyttigt, det visade sig stå exakt samma sak i alla brev.

Jaja, det var ju iaf kul i 10 minuter efter jag öppnat brevet *suck*

/Anita

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar