thansen
Aktiv medlem
Photozone har lagt ut sin Nikkor AF-S 200mm f/2 G ED VR (FX) - Review / Test Report där man även testat med 200:at i kombination med tre olika nikonkonvertrar.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har provat en del objektiv innan jag föll för denna "tungviktare"- då menar jag inte att den är speciellt tung (nja snudd på 3kg att bära runt på) utan på att den ser ut som en liten elefantfot
Ger mycket skarpa bilder och sviker sällan förväntningarna man har på detta objektiv, man är inte direkt osynlig men det gör inte så mycket...
Jag söker andra som har eller har använt sig av detta objektiv för åsikter och referenser.
Fotar själv en hel del stadsmotiv, människor, porträtt och natur med denna, har dock inte lagt upp några bilder ännu men de kommer!
Skriv gärna om dina erfarenheter av detta objektiv, vore kul att få veta hur ni andra som använder denna "elefantfot" hanskas med storleken och rörligheten och vad ni fotograferar för motiv.
På Nikon Café finns en tråd för olika Nikonobjektiv bla för just 200/2 VR:
http://www.nikoncafe.com/vforums/showthread.php?t=261618
Drar liv i denna tråden igen i brist på andra trådar om detta objektiv
Har blivit lite nyfiken på detta objektiv. Vad är vettigt att betala för denna version begagnat nu när VR2 finns ute? Någon som köpt eller sålt det nyligen?