Annons

photoshop-fel

Produkter
(logga in för att koppla)

cobra

Medlem
Jag har skickat bilder behandlade i photoshop 5 till framkallningsföretag, men de har inte kunnat skriva ut alla bilderna för att det har varit fel på dem! Det är rätt filformat och bilderna går bra att ladda och titta på och arbeta med osv. men alltså inte går att skriva ut! Deras tekniska expert har jobbat som en galning för att hitta felet med inte lyckats... Är det något fel på mitt program eller är det jag som gör något galet?

Du säger att det är rätt filformat.. vilket filformat är det? Vilket system kör du med, PC eller Mac?

d antar jag!?

Det antar jag.. jag skickade bilderna över nätet så de måste väl ha sparat dem... Jag har bara en kopia av photoshop.. kan det betyda något?

Kan det vara så att bilderna ligger i CMYK istället för RGB och att deras framkallningsmaskin inte klarar av att läsa jpeg-cmyk?

kolla under bild->Läge och om den står i rgb eller cmyk?

I vissa program kan man lägga in en copyrightmarkering i jpeg-filen. Gör man detta kan inte labbet skriva ut bilderna utan krångel.

Kan det vara nåt sånt du gjort?

MVH Uffe

tror inte det..

tror inte det... vet iallafall inte hur man gör något sådant! Kan jag ha gjort det av misstag?

Kolla filinformationen i photoshop. På copyright-status ser du om där står copyrighted eller none.

Allt kan man göra med misstag :)

MVH Uffe

jorå

ctrl+alt+i provade jag=bilden blev inverterad:)
Men i arkivmenyn finns ""dokumentinfo" och där finns en rullgardin som man kan sätta på "copyright& url" och där är inte "märk för copyright" knappen förbockad!

det hela

Det hela är ganska sjukt.. Det är scannade bilder det handlar om och den första omgången scannade bilder som jag skickade in gick inte att skriva ut av okänd anledning. Varpå jag scanade om bilderna och skickade in dem igen och alla utom en gick att skriva ut. Men jag testade att skriva ut just den bilden själv och det gick... Så jag känner mig lite konfyst... men det måste ju vara labbet som strulat denna gången... kan jag skriva ut bilderna så borde ju dem kunna det!

korthuset

De heter korthuset och jag har tyvärr inget gott att säga om dem. Det är ju sin sak när det är fel på bilderna, men kundtjänstkontakten har varit urusel och svår! Man får vänta jättelänge på bilderna och i senaste fallet så stod det på räkningen att jag skulle betala för de bilderna som de inte lyckats skriva ut! :D
de e finfint de!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar