Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop Elements 11- segt ibland?

Produkter
(logga in för att koppla)

frhed

Medlem
Kör sedan några månader PS Elerments 11 på min Mac. Är det någon mer än jag som upplever att programmet är VÄLDIGT segt ibland och inte hänger med i svängarna? Det är främst i Editor som jag upplever att programmet inte reagerar när man klickar utan man får vänta länge innan något händer.
Det beror iaf inte på dålig dator.

Bildbehandlingsprogg vill ha mycket RAM å gilla snabba diskar, typ SSD.
Är inte expert på detta men en bekant som är det har 32GB RAM + supersnabb SSD vilket kanske inte krävs men underlättar för den otålige.

Bildbehandlingsprogg vill ha mycket RAM å gilla snabba diskar, typ SSD.
Är inte expert på detta men en bekant som är det har 32GB RAM + supersnabb SSD vilket kanske inte krävs men underlättar för den otålige.

Jag har 32gb ram +ssd +i7-4930k. Men jag har precis jämfört och märkt att PS elements är MYCKET långsammare än riktiga versionen av Photoshop. Det var en mycket tråkigt upptäckt. Jag anser att det räcker med att strypa antalet funktioner i amatörversionen av PS. Att dessutom strypa hastigheten ser jag som Väldigt onödigt.

/Mattias

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto