jpersson
Aktiv medlem
Vad är det för präktigt, eller fel, med att hedra upphovsrätten? Det borde inte vara kontroversiellt, fotografer lever på upphovsrätten.Andreas74 skrev:
Eftersom du vill verka så präktig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det för präktigt, eller fel, med att hedra upphovsrätten? Det borde inte vara kontroversiellt, fotografer lever på upphovsrätten.Andreas74 skrev:
Eftersom du vill verka så präktig.
elohim skrev:
Den grundläggande tekniken bakom Internet skapades av den amerikanska militären. Universiteten hängde inte på förrän nätet var igång.
Exakt vilka liknelser som kan dras mellan nätverkets vagga och PhotoShop har jag svårt att se.
jpersson skrev:
Vad är det för präktigt, eller fel, med att hedra upphovsrätten? Det borde inte vara kontroversiellt, fotografer lever på upphovsrätten.
stoltz skrev:
Den tekniska gunden för tcp/ip kommer från england och inte från den amerikanska militären.
Du skrev det själv; "Bygga vidare på Internet". Själva nätet fanns ju redan, fast det kallades inte för Internet då.
När det gäller påståendet om att universiteten !hakade på" är detta inte korrekt. Den amerikanska militären saknade kompetens att bygga vidare på internet, varpå man ville ha in nya friska idéer. Man vände sig till universiteten...--
Det är svårt att hävda sin egna upphovsrätt om man inte respekterar andras upphovsrätt.Andreas74 skrev:
Bara för att vi är fotografer behöver inte det betyda att vi måste vara så moraliskt riktiga, även om vi jobbar med upphovsrätten.
elohim skrev:
Men TCP/IP var inte det första protokollet på nätet, utan NCP.
Du skrev det själv; "Bygga vidare på Internet". Själva nätet fanns ju redan, fast det kallades inte för Internet då.
Hela grundidén med Internet var inte att dela datorresurser, snarare data. Och stommen för tänkandet var att om man slog ut nod X skulle data fortfarande strömma genom nätverket utan hinder, likt linjerna i ett spindelnät.
Hyfsat offtopic, jau! =) [/B]
jpersson skrev:
Det är svårt att hävda sin egna upphovsrätt om man inte respekterar andras upphovsrätt.
/B]
niklasl skrev:
/.../Det gick dock inte med Canon 300D, även inställd i PTP-läge. Sannolikt kommer detta att funka i uppdaterade versioner av gphoto2. Vad jag undrade var om någon redan nu har fått igång detta samt om någon sett ett program för att läsa raw-filerna från 300D./.../
frox skrev:
jag ser inte några problem med att ladda hem program, typ ps. [---]
sen, om någon skulle vilja använda mina bilder, skit kul, fast samma sak där, fråga först
Daaaaaniel skrev:
Jag tycker faktiskt itne att det är någon större skillnad. Lite snyggare bara
Jag använder mig av PS till webgrafik, vilket gör att jag inte har någon nytta v hög- och låg.d.
Så jag behåller min 7a
jonas18z skrev:
jag vet inte vad du menar med webgrafik? men jag antar att du menar fotografier på en websida? vad är dt förskillnad mot en bild du skriver ut? förutom upplösningen då och lite andra värdeln på instllningarna.
Daaaaaniel skrev:
Det är inte fotografier jag håller på med. Utan mer text och form. Tex som loggor och menysystem likt det du ser högst upp på sidan.
Eeros skrev:
Hmmm.. och du använde en 10 000 kronors program till något det inte direkt är avsett för?
Jag misstänker att det finns säkert både bättre och avsevärt billigare program som är bättre lämpade för "text och form" än PS. Som ett litet tips bara.
FrenzIQ skrev:
Ursch, efter endast 10 minuters läsning på detta forumet så har man redan insett att det bara dräller av moral kärringar här!
Upphovsrättslagen i all ära. Tyck vad ni vill men va fan diskussionen blir ju bara löjlig som ni håller på.
Att betala 20 000< för att kunna redigera sina bilder till perfektion känns ju bara fånigt. Inte går det någon nöd på Adobe direkt.
//Fredda