Erik Schalin
Aktiv medlem
Menar du avtal efter svensk lagstiftning o praxis eller menar du avtal skriven med svensk text (som i grannens fall)?Det är svenskt avtal och svensk moms i alla fall.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Menar du avtal efter svensk lagstiftning o praxis eller menar du avtal skriven med svensk text (som i grannens fall)?Det är svenskt avtal och svensk moms i alla fall.
Menar du avtal efter svensk lagstiftning o praxis eller menar du avtal skriven med svensk text (som i grannens fall)?
Fast nu ä de gjort!Många argument har avfärdats / motbevisats men det där är svårt att argumentera mot , vill man inte ha nya funktioner eller tillgång till de nya raw-konverterarnas högre kvalitet spelar det knappast roll om nya versionen är standalone eller prenumeration, du vill helt enkelt inte ha något nytt
Låt bli att uppgradera din dator bara, Win 10 / nya MacOS kan bli problem.
Å där var första besvikelsen...
Verkar som att jag inte kan välja vilken disk det skall installeras på...
Inte vill jag ha det på C.
Det är bara programmet som ligger där (vilket torde ha framgått om du läst någon av det otal trådar som finns i ämnet). Varför skulle det vara ett problem?
PlatsDet är bara programmet som ligger där (vilket torde ha framgått om du läst någon av det otal trådar som finns i ämnet). Varför skulle det vara ett problem?
Viktigt med mekaniska hårddiskar. Med SSD:er lär du inte märka någon fördröjning.Ett annat skäl är att windows och Photoshop måste läsa från samma disk om det ligger på samma, vilket gör det långsammare.
Plats, utrymme och hastighet?
Jag kör SSD-hårddiskar för alla program. C vill jag endast ha till windows, inget annat. Alla andra program kör jag på andra SSD-hårddiskar och lagring kör jag på vanliga gamla stora diskar.
Så det finns väldigt bra skäl att inte fylla upp systemdisken med en massa andra program, C vill jag ah som en ren systemdisk. Ett annat skäl är att windows och Photoshop måste läsa från samma disk om det ligger på samma, vilket gör det långsammare.
Troligtvis kan inte LR skriva i vissa foldrar, ett rättighetsproblem.Vad ska jag göra?
Kära likasinnade Lightroom-freaks...:
Hoppas inte att detta mitt inlägg viker av fr tråden alltför mycket, men trots allt är det ju "min" tråd från början....
På senare tid nu när jag startar mitt Lightroom CC får jag altid följande felmeddelande vid uppstart (se bilden nedan)
Kan det ha nåt matt göra med att när Adobes frågan dök upp på skärmen vid en CreativeCloud-uppdatering av Adobeprogrammen, dvs huruvida jag ville prova gratis 30 dagar "Adobe Experience design (Beta) " så svarade jag jag ja (utan egentligen att "veta vad jag gjorde")...
Efter felmeddelandet så startar visserligen mitt Lightroom CC och verkar funka som det ska, men felmeddelandet vit varje start stör mej...
Vad ska jag göra?
mvh
/B
Troligtvis kan inte LR skriva i vissa foldrar, ett rättighetsproblem.
Vad händer om du trycker på Reparera och fortsätt?
Jo då fortsätter Lightroom som vanligt och funkar under hela bildbehandlings-sessionen. Men nästa gång jag slår på datorn och därefter Lightroom, så kommer samma felmeddelande upp igen. Jag klickar då på fortsätt och sen jobbar jag vidare i programmet. Funkar iofs men felmeddelandt indikerar ju för mig att nåt är inte riktigt som det ska vara.
Jag har använt mitt Lightroom cc i flera månader dessförinnan utan detta felmeddelande.
Eller har OS Sierra installerat sig "på eget bevåg"?
Photoshop CC som jag har "alldeles intill" är ju oxå Adobe men det funkar som det ska utan felmeddelande
mvh
/B.
Vad ska jag göra?
Testa med att hålla nere Shift+Alt (Opt) tangenterna när du startar LR och återställ preferensfilen.
Tack alfin för ditt svar och tips...men det hjältpe tyvärr inte.
Novis på mac och pc som jag är, fick jag hjälp av min lillebror. "...och återställ preferensfilen..." borde ha formulerats så att "håll ner Shift + Alt tangenterna FÖR ATT återställa preferensfilen"...jag letade ju förtvivlat då jag trodde att återställa preferensfilen var ett tredje handhavandemoment...
Kanske jag måste försöka nå någon form av Lightroom-support, men har hittills bara hittat ett sånt forum på engelska, och då måste jag ju först översätta problemformuleringen..
Iofs har jag ju jobbat professionellt som teknisk översättare (eng & ty) i drygt 17 år, men det blir mera jobb att också då översätta felmeddelanderutan så att dom känner igen den "over there in trumperica" ...
mvh
/B