afe
Aktiv medlem
Om vi bortser från juridiska eller moraliska aspekter, så tycker jag att du ska köra en ordentlig viruskoll i din dator. Många program med tvivelaktigt ursprung stoppar in saker i din dator som du inte vill ha där, och det är inte alla virusskydd som hittar dem. Det räcker alltså inte att köra virusskanning med ett program, utan det kan krävas ett helt gäng för att bli av med skräpet ...
Även om det i det här fallet skulle röra sig om OEM-licenser så är det inte alls omöjligt att de är ompackade och innehåller skadlig programvara, Jag har själv råkat ut för att bara starta ett "fulprogram" på min dator som inte upptäcktes av det installerade virusskyddet och som tog flera timmars arbete att bli av med (och nedladdning av diverse rensningsverktyg).
Även om det i det här fallet skulle röra sig om OEM-licenser så är det inte alls omöjligt att de är ompackade och innehåller skadlig programvara, Jag har själv råkat ut för att bara starta ett "fulprogram" på min dator som inte upptäcktes av det installerade virusskyddet och som tog flera timmars arbete att bli av med (och nedladdning av diverse rensningsverktyg).