Annons

Photoshop billigt, till vrakpris

Produkter
(logga in för att koppla)
Om vi bortser från juridiska eller moraliska aspekter, så tycker jag att du ska köra en ordentlig viruskoll i din dator. Många program med tvivelaktigt ursprung stoppar in saker i din dator som du inte vill ha där, och det är inte alla virusskydd som hittar dem. Det räcker alltså inte att köra virusskanning med ett program, utan det kan krävas ett helt gäng för att bli av med skräpet ...

Även om det i det här fallet skulle röra sig om OEM-licenser så är det inte alls omöjligt att de är ompackade och innehåller skadlig programvara, Jag har själv råkat ut för att bara starta ett "fulprogram" på min dator som inte upptäcktes av det installerade virusskyddet och som tog flera timmars arbete att bli av med (och nedladdning av diverse rensningsverktyg).

Om vi bortser från juridiska eller moraliska aspekter, så tycker jag att du ska köra en ordentlig viruskoll i din dator. Många program med tvivelaktigt ursprung stoppar in saker i din dator som du inte vill ha där, och det är inte alla virusskydd som hittar dem. Det räcker alltså inte att köra virusskanning med ett program, utan det kan krävas ett helt gäng för att bli av med skräpet ...

Även om det i det här fallet skulle röra sig om OEM-licenser så är det inte alls omöjligt att de är ompackade och innehåller skadlig programvara, Jag har själv råkat ut för att bara starta ett "fulprogram" på min dator som inte upptäcktes av det installerade virusskyddet och som tog flera timmars arbete att bli av med (och nedladdning av diverse rensningsverktyg).
Ok, tack för tipset. Skall jag ombesörja snarast.

Oavsett om du hade en hård ton så har Paul köpt en olaglig Photoshop-kopia för 99euro, ett pris som han borde förstå är ett pris som inte är i relevans till vad vi andra betalar för samma mjukvara.

men tyck gärna synd om honom och starta en insamling så att han kan köpa en cs4,,,,,,,,,,,,

Vad menar du? Jag har fortfarande samma ståndpunkt i sakfrågan. Jag är helt övertygad om att det är en piratkopia han köpt och tycker att han borde ha kunnat gissa det själv. Vad har det med att jag bad om ursäkt för mitt otrevliga tonläge att göra?
För övrigt var jag aldrig otrevlig för att han hade köpt en piratkopia utan för att jag tyckte att han hade en konstig attityd till oss som svarade på frågan. Piratkopian är ju en angelägenhet mellan honom och Adobe.

Noterar att Parallels bara kostar hälften men CS5.5 kostar en tjugondel....

Värt att notera så finns inga kontaktdetaljer alls men hemsidan är snygg.

Framkom ju lite tvivel kring min ärlighet angående sanningshalten i om jag verkligen kontaktat Adobes kundtjänst eller inte. Bifogar en skärmdump från min supportsida.

Bilagor

• SC20120218-210539.jpg
    SC20120218-210539.jpg
    9.9 KB · Visningar: 436
Framkom ju lite tvivel kring min ärlighet angående sanningshalten i om jag verkligen kontaktat Adobes kundtjänst eller inte. Bifogar en skärmdump från min supportsida.

Tydligen så har du kontaktat Adobe,(visserligen omöjligt att se utifrån den 400x250 bild du lagt upp) men jag tar ditt ord som sanning.

Men varför inte bara lägga ner försvarstalet, jag tror att du var medveten om att du tankade hem en olaglig kopia, men det är bara min uppfattning och jag kan ha fel.

Och sen skulle jag känna mig ganska orolig över att ha lämnat ut kreditkortsnummer till organiserad brottslighet... :-/

Då jag jobbar dagligen med dessa frågor så riskerar han inte någonting rent pengamässigt, då det är bankerna som måste påvisa att han genomfört eventuella transaktioner, transaktioner som oftast sker långt ifrån där personen bor och verkar.

Lite jobbigt kan det IOFS bli om det är ett kortnummer som är kopplat till bankkontot, då man kortvarigt kan stå utan pengar, men även där har banken bevisbördan på sig så länge det inte är frågan om en chip/pin köp

Skickade in mitt serienummer i fredags, men har fortfarande inte hört något från Adobe. Lite visset, tycker jag. De hävdar ju att det är en 24 timmars support.

Fast 24-timmars support gäller nog bara om man har en giltig licens ;)

Men det är ju lik förbannat upplagt som ett ärende och mitt ärende syftar ju till att ta reda på hur det står till med min licens, vilket vi väl iofs vet vid det här laget ändå. Men jag är nyfiken på vad Adobe har att säga. Är det OEM eller rena Crackar som de säljer. Hur som helst, återkommer i frågan när Adobe hört av sig.

Fick svar från Adobe idag. Det handlar om en piratkopierad licens som jag köpt. Blev hänvisad att kontakta Adobes antipirat-avdelning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar