Mmmm... den kan bli tuff..
Men vad sägs om det här:
"Frågan om Elements contra CS 4 fattar jag inte, känner ArneB verkligen inte till skillanderna? Om så är fallt rekommenderar jag en Googling."?
Eller...
"Vad gäller Elements vs CS så tycker jag det är en rätt halvkul formulering. Får jag tycka att CS är bättre än Elements eller är det också konstigt och dumt? Med Elements följde det med en organiserare som jag tycker var betydligt tråkigare än bridge. sen så kunde jag inte hitta ett sätt att tona ex gaussisk oskärpa lika smidigt o snabbt som i CS4 Inga färgfilet som i CS4. Färre inställningar i ACR som följde med. jag är tvungen att jobba i 8 bitar i Elements om jag vill att alla reglage skall fungera. Fulare och för mig omständigare gränssnitt. Kanske du Arne inte tycker att någon behöver mer än Elements 10".
Båda syftande på en väldigt oskyldig fråga i en tråd där upphovsmannen dessutom skrivit detta:
"Tycker det är rätt typiskt för forum. När man ställer en fråga är det alktid en elker flera som nskall svara med undertoner av, det där borde du väl fatta, eller göra sig lustiga över sånt som är självklarheter för dem. Vore det självklart för mig så hade jag inte startat tråden".
Jag säger inte att de matchar helt riktigt, men det kan kanske vara en idé att bemöta andra med samma förståelse och tålamod som man vill bli bemött själv. Bara en tanke liksom...
Oj, oj ärtsoppan tog slut alldeles för fort känner jag.