Annons

Photoshop 7 Bibeln?

Produkter
(logga in för att koppla)
Förstår inte vad som är fel med manualen som följer med. Jag gillar Adobes manualer generellt (men det verkar jag vara ensam om eftersom det finns 3249864-miljarder andra böcker om PS).

Vadå fel?

Copy_Con skrev:
Förstår inte vad som är fel med manualen som följer med. Jag gillar Adobes manualer generellt (men det verkar jag vara ensam om eftersom det finns 3249864-miljarder andra böcker om PS).

Det är väl ingen som har sagt att det är något fel på den? Lika lite som det är "fel" att även läsa andra läroböcker? Eller är det något annat du tänker på? Tänk i så fall ett varv till innan du skriver något som kan vara både ogrundat och oförskämt...

Re: Vadå fel?

Loj skrev:
Tänk i så fall ett varv till innan du skriver något som kan vara både ogrundat och oförskämt...

Det var i och med att jag tänkte ett antal varv som mitt svar inte resulterade i varken ogrundade eller oförskämda påståenden. Om jag däremot hade skrivit det du täker att jag tänker på, så hade det kunnat bli båda delar.

Kanonbok...

Jag tycker den boken är kanon!
på skivan fick man även med en PDF version av den engelska, perekt att ha i bärbara burken...

Men jag är tror inte att den boken är så bra om man inte är "lite bevandrad" i PS.
Men det är ett jättebra referensverk.

Jo webdesignskolan är bra.

Där finns ju också flera forum för olika program :eek:) där kan man också få svar på de flesta frågor man har.

Men just när man sitter och håller på med något i ps, så skulle jag vilja ha en bra bok tillgänglig vid datorn :eek:)

Jag köpte Photoshop bibeln på nätet på Adlibris för under 400 kronor. Bra att ha som uppslagsverk. Lär mej liiite, liiite i taget.

Laddade hem i PDF-format!

Jag provade och laddade hem (säkert olagligt) nämnda bok: The Photoshop Book For Digital Photographers (Scott Kelby's)
och den är ju fantastisk!

Hei! Jeg har kjøpt og lest boken Photoshop 7.0 for Photographers av Martin Evening ISBN: 0240516907

Her finnes det aller meste av hva man behøver vite om PS 7.0, og i tillegg en cd med tutorials.

morten

Photoshop 7 Bibeln är bra

Jag fick Photoshop 7 Bibeln i födelsedagspresent av min flickvän och jag tycker den är helt underbar. Allt förklaras väldigt bra och lätt. =)

Även om man laddar ner saker olagligt kanske det inte är lämpligt att öppet säga att man gör det här på FS.

Re: Training videos

johanfalkman skrev:
För alla som har en sjysst bredbandsuppkoppling och lite kunskaper i DC++ (nedladdningsverktyg) så finns det 7st cd skivor med interaktivaträningsvideor för photoshop 7. Har hört att dessa ska vara RIKTGT bra!

Och du ska vara VD och sitter och kör pirat, gör du det på ditt föerag också?

Jag tycker alla phohotshop böcker är samma skit!

Varje bok går i genom precis samma saker och så tror varje bok att man är hjärndöd, jag skulle vilja ha en riktigt avancerad bok där man får tänka själv.

Olagliga nerladdningar...?!

Konstigt, idag damp det helt plösligt ner ett flertal förfrågningar (5 st.) om jag kunde förmedla någon sorts länk till stället man laddar ner PDF-filen "The Photoshop Book For Digital Photographers"...

Skumt... Jag hävdar bestämt att man skall köpa sina utgåvor av alla diverse kurser som man önskar sig.

Men, OM man nu kan och vill så går det ALLTID att ladda ner dessa i olika format för tjuvtitt.

Själv laddade jag hem på test Deke´s "Total Training for Photoshop 7" på nio (9) CD-skivor...
Denna kurs är trevligt gjord och kan rekommenderas. Kostar 299:- dollar - prisvärd...

Men som sagt, var och en får ta ställning om man vill vara olaglig och ladda ner innan man köper produkten i fråga... Själv tänker jag INTE förmedla hur och var man hittar alla dessa olagliga godsaker...

/Errka

Copy_Con skrev:

Med piratkopior av Photoshop kommer ingen tryckt manual... ;-) Fast, visst, Adobes manualer kanske mer är av den korrekta typen utan det där lilla extra?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar