KanonCanon
Aktiv medlem
Det är fler som har drömt ser jag..
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mjae, varför det? Gillar du film så plåta på... Jag gör det ett (kort) tag tillTaiga skrev:
Det låter som om man kan slänga vanlig film eller ?
ett 50-200/2.8L IS/DO vore inte fel...men Diffraktionslinser är inte direkt billiga :=)froderberg skrev:
En studioversion av Canon Eos 1d lär vara på G liksom nya ljusstarka telegluggar med DO-teknik. Kanske också en ny ljusstark standardzoom (ev med IS).
Taiga skrev:
Det låter som om man kan slänga vanlig film eller ?
sipamoid skrev:
Jag har hört rykten att Olympus kommer med en digital systemkamera lika liten som en tumme, utan brännviddsförlängning och 100 milj megapixel.
Tar 800 bilder i sekunden och har en "focustracking" som klarar av en rymdfärja(48.000km/h) på 7.5 meters avstånd !
Möjlighet att lagra 1.000 000.000 bilder!
Den lär även ha en inbyggd blixt med ledtal 1100.
Pris omkring 85.000:-.Och då ingår en optik en zoom 16-600mm f/1.4.(Med inbyggd bildstabilisator).
Är detta sant ?
; -)
LeadHead skrev:
En mer amatöranpassad (prismässigt alltså) DSLR utan brännviddsförlängning vore verkligen intressant...
Jovisst. Det kommer >troligtvis< aldrig gå att tillverka en fungerande sensor i storlek 24x36mm så billigt att du eller jag har råd att köpa den. Detta faktum har många väldigt svårt att begripa...Jeppe skrev:
Är inte det lite motsägelsefiullt, då CMOS/CCD inte är i 24x36 storlek pga av kostnaden.
Linmajon skrev:
Det blir väldigt spännande. Hoppas Minolta+Pentax kontrar med nya digitalhus.
En ide' är att drar iväg dit med ett gäng från fotosidan. Nu är det kanske i senaste laget met tanke på hotell, ledighet mm. (jag kanske inte kan) men visst vore det väl kul? Jag har ingen likasinnad att åka med om jag skulle vilja.