KanonCanon
Aktiv medlem
Det är fler som har drömt ser jag..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mjae, varför det? Gillar du film så plåta på... Jag gör det ett (kort) tag tillTaiga skrev:
Det låter som om man kan slänga vanlig film eller ?
ett 50-200/2.8L IS/DO vore inte fel...men Diffraktionslinser är inte direkt billiga :=)froderberg skrev:
En studioversion av Canon Eos 1d lär vara på G liksom nya ljusstarka telegluggar med DO-teknik. Kanske också en ny ljusstark standardzoom (ev med IS).
Taiga skrev:
Det låter som om man kan slänga vanlig film eller ?
sipamoid skrev:
Jag har hört rykten att Olympus kommer med en digital systemkamera lika liten som en tumme, utan brännviddsförlängning och 100 milj megapixel.
Tar 800 bilder i sekunden och har en "focustracking" som klarar av en rymdfärja(48.000km/h) på 7.5 meters avstånd !
Möjlighet att lagra 1.000 000.000 bilder!
Den lär även ha en inbyggd blixt med ledtal 1100.
Pris omkring 85.000:-.Och då ingår en optik en zoom 16-600mm f/1.4.(Med inbyggd bildstabilisator).
Är detta sant ?
; -)
LeadHead skrev:
En mer amatöranpassad (prismässigt alltså) DSLR utan brännviddsförlängning vore verkligen intressant...
Jovisst. Det kommer >troligtvis< aldrig gå att tillverka en fungerande sensor i storlek 24x36mm så billigt att du eller jag har råd att köpa den. Detta faktum har många väldigt svårt att begripa...Jeppe skrev:
Är inte det lite motsägelsefiullt, då CMOS/CCD inte är i 24x36 storlek pga av kostnaden.
Linmajon skrev:
Det blir väldigt spännande. Hoppas Minolta+Pentax kontrar med nya digitalhus.
En ide' är att drar iväg dit med ett gäng från fotosidan. Nu är det kanske i senaste laget met tanke på hotell, ledighet mm. (jag kanske inte kan) men visst vore det väl kul? Jag har ingen likasinnad att åka med om jag skulle vilja.