Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photo Stack

Produkter
(logga in för att koppla)

Ramstacity

Aktiv medlem
Hej!
Jag ser ofta bilder i tryck reklam eller brochyrer där bilderna ligger som på hög med vit ram och skugga under och lite vikta. Mycket snyggt tycker jag. Har nu googlat lite för att kunna göra likadant men hittar inte så mycket på ämnet. Är det någon som kan tipsa om någon sajt eller hur man bär sig åt finns det speciella program som gör dom snygga högarna.

Undrade Kjelle

Hej. Det är inget virus vad jag vet. Jag har själv haft det programmet i flera omgångar. Ditt virusprogram Nod är antagligen inställd på för hög känslighet. Jag laddade precis ner det för att testa det och det kan lägga bilder bredvid varandra med en ram runt eller bilder stackade på varandra. Jag kunde dock inte se att man kan rotera eller storleksändra bilderna var för sig..Det kan man däremot i en del andra program. Photoshop har antagligen den möjligheten men priset får mig att köra min Coreldraw 6 istället. Kostade 650spänn för ett antal år sedan och är ju begränsad jäntemot dagens fina bildprogram, men jag kör den ibland. Importerar bilderna till Corel 6 där jag kan rotera, storleksändra, lägga dem på varandra osv.
Är du amatör eller nybörjare finns det många fler dugliga freeware program på download.com. leta efter "photo" och du får en lista, klicka dig sedan runt på de som har 4 eller 5 stjärnor. GIMP är ett alternativ och Photo Pos Pro, Photobie, Scribus mfl.
Lycka till :)
// Anders

Ett stort tack till er båda. Laddade ner PhotoScape utan problem och testade det, blev riktigt bra. Ska även prova dom exempel som Anders rekomenderar. Jag tror jag hittat vad jag va ute efter.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto