Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Petzval

Produkter
(logga in för att koppla)
Har sett kommentarer om att den klassiska effekten inte riktigt syns i bilderna och jag får nog hålla med att det som tagits med original ser häftigare ut. Folk har även sagt att liknande effekter kan fås med objektiv till t ex CCTV. Med adapter då.

Personligen får jag väl säga att projektet verkar intressanta. Just nu står en LensBaby på listan, inte för att ta (optiskt) bra bilder, utan för att ha lite roligt med fotograferandet. Detta känns som ett objektiv som passar bra in i den kategorin. Hade inte skämts för att plocka upp detta ur väskan för att ta några porträtt, även om den ser lite komiskt ut på en modern DSLR =)

Har sett kommentarer om att den klassiska effekten inte riktigt syns i bilderna och jag får nog hålla med att det som tagits med original ser häftigare ut. Folk har även sagt att liknande effekter kan fås med objektiv till t ex CCTV. Med adapter då.

Dom har lagt upp nya foton tagna med en senare prototyp som ser bättre ut.

Om skärskådar dem så ser man att dom inte är speciellt skarpa i mitten dock, så jag hopas det blir aningens bättre till releasen, eftersom jag är en ev dem som gått med i projektet med $400 :)

Här är en bild tagen med Petzval-linsen, riktigt trevlig bokeh om ni frågar mig. Det är svårt att fokusera med den, men med lite tålamod så går det!

Bilagor

• DSC_1194.jpg
    DSC_1194.jpg
    39.5 KB · Visningar: 86
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar