Annons

personsökare

Produkter
(logga in för att koppla)

salac

Medlem
Hej undrar vilken personsökare man ska skaffa å vilka frekvens ska den ha för att få in malmö brandkåren? någon som vet exakta frekvensen och nån bra personsökare som jag kan köpa???

Tack i förhand =)
MVH:sasa
 
Med en personsökare ska du väl inte kunna få in brandkåren..
Borde rimligtvis vara en polisradio du menar.
 
Personsäkare

Nä d så att du avlysnar de ej utan brandåken skickar ut till sina brandmän på personsökaren text om brand adress var och m.m haer sett huss en frilansare jag jobbat med han visade sj hur det funka men tyvär så jobbar han bara i trelleborg områden så nu behöver jag veta vilken frekvens i malmpö de andvänder brandkåren så att jag kan köpa rätt personsökare

mvh:sasa
 
Vad det handlar om är att många räddningstjänster runt om i landet använder sig av minicall för utlarmning. Minicall använder sig av broadcast, så om man har en personsökare med rätt frekvens och rätt nummer så får man samma larm som brandchefen.

En minicallenhet lyssnar egentligen på alla meddelanden som går ut på en specifik frekvens, men den visar bara meddelanden som är riktade till just dig, om man då har en enhet som går att programera om kan man läsa andras meddelanden.

Fler och fler går över till sms som inte går att lyssna av så att köpa en minicall för 4k känns inte riktigt prisvärt då man inte vet hur länge man kommer att kunna lyssna av trafiken.
 
Calle: Får jag fråga av vilken anledning du lämnar ut uppgifter som VERKLIGEN inte behöver spridas?? Låt den som vill ta reda på sådant göra det själv! Känns som att det räcker med nyfikna näsor på olycksplatser redan.
 
M_G skrev:
Calle: Får jag fråga av vilken anledning du lämnar ut uppgifter som VERKLIGEN inte behöver spridas?? Låt den som vill ta reda på sådant göra det själv! Känns som att det räcker med nyfikna näsor på olycksplatser redan.

Visst, det har blivit många fler som försöker sälja blåljusbilder, dock lär sig de flesta att det inte finns så mycket pengar på den marknaden. Det är mättat, framförallt i skåne och sthlm.

ang informationshantering, informationen finns väldigt lättillgänglig om man googlar lite, och det har inte varit hemligt och hysch-pysch på många år hur man avkodar pocsag.

Nej, jag ser verkligen inget problem med det förutom att du får lite mer konkurrens.
 
Köpte min swissphone de 920 hos http://www.kommunikationsteknik.se/Textsökare.asp

Kostade endast 3600kr ink moms. samt en prog utrustning.
Om man har en polisradio så kan man skanna av rätt ric nummer genom ett grogram via datorn, samt att man ansluter radion till datorn.

Däremot vill jag avråda vad en viss person gjorde för misstag. Han gick fram till räddningtjänsten efter ett larm och visade upp sin sökare och skröt att han fick in larmen på den.
2 veckor efter så hade dom gått över till sms larm istället. Så det misstaget gjorde att dom slutade använda minicallsökarna, vilket kostade mycket pengar för både kommunen och de som har sökare som ej kan användas mera.
 
krilleflyers skrev:

Däremot vill jag avråda vad en viss person gjorde för misstag. Han gick fram till räddningtjänsten efter ett larm och visade upp sin sökare och skröt att han fick in larmen på den.
2 veckor efter så hade dom gått över till sms larm istället. Så det misstaget gjorde att dom slutade använda minicallsökarna, vilket kostade mycket pengar för både kommunen och de som har sökare som ej kan användas mera.

Håller med om att det knappast var det smidigaste, men knappast anledningen till att dom hade nytt system två veckor senare. För det första är räddningstjänsten överallt fullt medvetna om att dom är långt ifrån ensamma om att se sina larm. Och för det andra tar det nog med allra största säkerhet lite längre än två veckor för en hel räddningstjänst att både besluta, upphandla och byta utlarmnings system.

//Rickard
 
phk skrev:
Visst, det har blivit många fler som försöker sälja blåljusbilder, dock lär sig de flesta att det inte finns så mycket pengar på den marknaden. Det är mättat, framförallt i skåne och sthlm.

ang informationshantering, informationen finns väldigt lättillgänglig om man googlar lite, och det har inte varit hemligt och hysch-pysch på många år hur man avkodar pocsag.

Nej, jag ser verkligen inget problem med det förutom att du får lite mer konkurrens.

Jag är absolut inte rädd för konkurrens, allvarligt talat. Det finns ungefär 7-8 fotografer på natten i Malmö och hade jag varit rädd för konkurrens hade jag nog bytt stad. Däremot så är detta inte direkt rätt forum att diskutera dessa saker.

Scanner.nu är en bra sida på många sätt.

Men det är väl klart, de som inte arbetar aktivt som fotografer struntar väl i vilken information dom förser folk med, det drabbar ju inte dem ändå. Däremot drabbar det oss som arbetar med det och försöker hålla en hög professionell nivå. Ju fler klantar som trampar runt desto sämre klimat får vi på platserna vi är och plåtar.
 
MrLobo skrev:
Håller med om att det knappast var det smidigaste, men knappast anledningen till att dom hade nytt system två veckor senare. För det första är räddningstjänsten överallt fullt medvetna om att dom är långt ifrån ensamma om att se sina larm. Och för det andra tar det nog med allra största säkerhet lite längre än två veckor för en hel räddningstjänst att både besluta, upphandla och byta utlarmnings system.

//Rickard

Tragiskt nog så var det faktiskt en stor bidragande orsak till att RTJ omorganiserade sitt utlarmningssystem. Liknande händelser har även skett i Malmö-området där ambulansen bytte utlarmningssystem från att ta all information över radio till att enbart larma ut med prio, händelse och plats.
 
M_G skrev:
Tragiskt nog så var det faktiskt en stor bidragande orsak till att RTJ omorganiserade sitt utlarmningssystem. Liknande händelser har även skett i Malmö-området där ambulansen bytte utlarmningssystem från att ta all information över radio till att enbart larma ut med prio, händelse och plats.

Jo helt klart... Jag menade bara att den enskilda händelsen knappast var orsaken till att dom bytte.
Samma med ambulansen här, prio och typ av sjukdomsfall.

//Rickard
 
Eller så köper man helt enkelt en polisradio. Köpte min på Kjell & Company för strax under tusenlappen, funkar hur bra som helst.
 
Funkar rätt bra med en scanner för 169.800MHz och poc32, Nu vet jag till exempel att någonstans i sverige har nån pillat på en automatsäkring.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.