ANNONS
Annons

Personalen på fotoaffärer?

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Låg och funderade på en sak när jag inte kunde sova i går..

Fotar de som jobbar på fotoaffärer själva...?
Vet att det är som att fråga hur långt ett snöre är, men det är sällan att någon här tar något företags ex scandinavianphotos parti om vi snackar skit om dem.. Är det för att de inte hänger på fotosidan eller är det för att de inte vågar ge sig till känna? För det kan väl inte finnas nån svensk fotograf som inte spenderar massa tid framför fotosidan.se :)?
Någon måste väl jobba på scandinavian, Hegethorns, Japanfoto osv..

Om du läser stycke två och fyra under Fotosidans regler så förstår du säkert varför ;-)

Det har förekommit tillfällen där fotohandlare har seriöst försökt försvara sin heder i forumet men detta har ofta lett till gräl/tjafs i stället.

Hansi skrev:
Om du läser stycke två och fyra under Fotosidans regler så förstår du säkert varför ;-)

Det har förekommit tillfällen där fotohandlare har försökt försvara sin heder i forumet men detta har ofta lett till gräl/tjafs i stället.

Aha, där ser man! Märks att man inte vart här så länge:)!
Så alltså hänger de här men vågar inte visa sig:)!

Det är ganska snäva regler, så dom finns antaligen här, vad man borde göra är dock att företag borde få registrera sig med en förtagsanvändare, just för att kunna svara på folks frågor, eller möta kritik. Dock fortfarande utan att göra reklam för sig så klart. För som du sa, någon i någon fotobutik lär hänga här. För så gott som alla expiditer jag stött på som jag pratat mer än en prisfråga med fotar som få, och köper dessutom massiva mängder med saker eftersom dom har personalrabatt. ;)

Bra idé

Jag tycker att Peter Werners förslag är alldeles utmärkt. I en del trådar i forumet framförs i somliga fall ganska omfattande kritik mot olika handlare, tidningar osv.

De nuvarande reglerna om att inläggen måste skrivas av privatpersoner begränsar diskussionen litegrand. Reglernas syfte är jag fullt införstådd med, tror jag varjefall. Tanken är väl som det skrivs i det tidigare hänvisade stycket, att förhindra att man gör en vinning av något slag på det man skriver.

Reglernas nuvarande utformning begränsar diskussionen genom att endast den ena partens åsikter ges utrymme. Detta tycker jag är fel, inför företagsanvändare. Detta skulle kunna vara utvecklande både för privatpersoner och berörda företag. Med detta inlägg menar jag inte att fotosidans forum skall öppnas upp för reklam osv, utan att den som utsätts för kritik skall få en ärlig chans att bemöta den.

Mvh

Johan

(Inte på något sätt involverad i branschen)

Kameradoktorn har varit här under öppen flagg och det tyckte jag var givande. Så länge de svarar på frågor om sina verksamheter och inte bara gör reklam för produkterna är det ok, det vill jag minnas att David också tyckte. Fast visst fanns det såna som opponerade sig mot det också.

Naturligtvis bör de ju också slanta för banners så redaktionen har råd med knäckebröd, all heder till de företag som gör det :)

Jo, det är sjyst att de pyntar för plats här... Men det betalas nog tillbaks till dem genom att vi handlar deras varor.

Jo, skulle vara kul att disskutera lite med de stora företagen angående priser, utbud osv..

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar