ANNONS
Annons

Pentaxobjektiv på Canon EOS 350D

Produkter
(logga in för att koppla)
"Med exempelvis ett 50/1.8 kan du ta de där knivskarpa, underbara porträttbilderna i mjukt, befintligt ljus och med kort skärpedjup som man ofta ser och ger en "WOW!" upplevelse, särskilt om man själv lyckats ta den."

Det här låter ju toppen.

Jag har kollat på fotokungen som säljer ett Canon EF 50/1,8 II för 1045 kr. Jag ser att det är mycket billigare än alla andra objektiv. Vad är det som gör att det är så billigt, finns det några begränsningar hos ett sådant objektiv?

Ska jag köpa ett sånt istället för kitobjektivet?

annakm skrev:

Ska jag köpa ett sånt istället för kitobjektivet?

Nej, men det är ett bra komplement. Kitzoomen ger ett revligt zoomomfång. 50:an är ju ett kort teleobjektiv och har ju sina begränsningar till allmän fotografering. Men det är super till porträtt, konserter mm.

Kör hårt Anna, jag skulle också tipsa dig att börja med en 50mmare på 1.8. Du får mycket glugg för pengarna och du har möjligheter som du inte kommer få med de mörkare kitobjektiven. Att fota i befintligt ljus tycker jag är en suverrän tillgång som ljusstarka gluggar erbjuder. Själv kör jag för det mesta med en 85are på 1.8. Kolla några bilder på www.gulnet.nu (alla inomhusbilder tagna i naturligt ljus).

Lycka till.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar