Annons

Pentax.se ny design

Produkter
(logga in för att koppla)

FotoZ

Aktiv medlem
Det har inte uppmärksammats här riktigt, men www.pentax.se har fått nytt utseende!
Personligen tycker jag den nya är ett framsteg jämfört med den förra.
 
Det var en stilig design, brukar inte gilla när fotografier används som bakgrund, men det passade faktiskt. Sidan verkar dock inte vara helt färdigarbetad, hittade lite tysk(?) information om smc FA 300 ED IF :)
 
Haha, FA300, den har inte tillverkats på länge. De har säkert gjort detta misstag med flit. Det här kommer sprida sig till pentaxforums....och folk kommer tolka det som att de är på gång att lansera en ny FA300, till den nya fullformataren :))) Viral marketing at its best :)
 
Sidan är lite för färggrann för min smak, men det ligger nog en tanke bakom färgschemat. Dvs Pentax färgglada kameror har smittat av sig på hemsidan.

Tycker det är lite typiskt Pentax.se att en massa gamla utgångna prylar är med, men de har missat att få med några av de nyare sakerna, tex DA15, DA35 och batterigreppet till K-7. Men det är ändå en klar uppryckning jämfört med den gamla hemsidan.
 
Såg ut att vara en hel del småslarv på sidan, språkmässigt och innehållsmässigt med objektiv osv. FA300 kanske försvinner eller så tillkommer fler när sidan är "klar". Så tolkar jag det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.