Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax K1D. Rykte eller sanning?

Produkter
(logga in för att koppla)
cmyk skrev:

Uppmätt DR på över 10 bländarsteg med en konventionell CCD på APS-format är rent nonsens.

Ja du ser ju själv, Phils test är nonsens.... :)

cmyk skrev:
Att artificiellt "öka" DR i ACR går ju med dom flesta DSLR, men färgerna blir inte korrekta, det vanliga är att en av färgkanalerna klipper.

Det är väl exakt den reservationen han behäftar sina resultat med?
 
Punkk skrev:
Ja du ser ju själv, Phils test är nonsens.... :)



Det är väl exakt den reservationen han behäftar sina resultat med?


verkar väl som din andra kommentar ger ett ganska bra svar på din första kommentar...


tyvärr så ramlar ju Phils kommentarer till testresultaten bort när folk rycker ut informationen ur sitt sammanhang,
 
Senast ändrad:
MartinB skrev:
Henrik,
Jag instämmer! JPEG i wide läget på S3 har betydligt bättre omfång än vad D2H har med RAW.

Vad jobbar du med? fått nån prisuppgift på S5?

mode/reklamfoto,

$1999,

vad det blir i sverige vet jag inte,
men runt 20 typ,
 
cmyk skrev:

tyvärr så ramlar ju Phils kommentarer till testresultaten bort när folk rycker ut informationen ur sitt sammanhang,

Jag antar att du menar mitt inlägg där jag citerar Phil och säger att han i crop efter crop ser samma detljnivå från K10 som D80 (jpg)

Den efterföljande biten handlar om att han tycker skräpningen och crispigheten i Nikoncropen tilltalar honom mer. Men nu vet väl de flesta att skärpningen bör man vara lite försiktig med.

Anledningn till inlägget var för övrigt ditt substanslösa påstående att det skulle saknas detaljer för vidare skärpning från K10D.
 
papi skrev:
Jag antar att du menar mitt inlägg där jag citerar Phil och säger att han i crop efter crop ser samma detljnivå från K10 som D80 (jpg)

Den efterföljande biten handlar om att han tycker skräpningen och crispigheten i Nikoncropen tilltalar honom mer. Men nu vet väl de flesta att skärpningen bör man vara lite försiktig med.

Anledningn till inlägget var för övrigt ditt substanslösa påstående att det skulle saknas detaljer för vidare skärpning från K10D.

nu e du väl lite paranoid,
hade inte ens läst ditt inlägg..
;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.