Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax K-m, bra för macro?

Produkter
(logga in för att koppla)
Man tittar på förstasidan, ser en rubrik och sedan är man på "fel" forum.

Föresten måste man ju hålla koll på Pentax, man vet ju aldrig. K-7 verkar ju riktigt intressant bara för att ta ett exempel.

K-7 ja...en av många läckerbitar i nischen "lite vassare än insteg"-kamerorna
(som det verkar, har själv inte känt på den ännu...men snart så...)

Jaha, okej då förstår jag. Ja jag läser mycket så.. Kan lova att jag inte är "Någon som förstör ett nätforum." :) Kameran har jag löst, dock behöver jag ännu en sån där "Adapter" eller vad det heter så jag kan använda mina pentaxobjektiv på en Canon.. Vart finns dem i sverige, eller i alla fall i europa? (Kolla vilka objektiv jag har på sida 2)

Mvh,
Jonatan

Ja jag gogglade och hittade direkt en adapter till salu på tradera för 260 kr. det var den första träffen.

nu tänker jag dock vara en surgubbe och inte ge dig länken. det är en sak att fråga om saker men att inte leta alls överhuvudtaget själv är, tja, jag tycker det är dåligt faktiskt.

Ja jag gogglade och hittade direkt en adapter till salu på tradera för 260 kr. det var den första träffen.

nu tänker jag dock vara en surgubbe och inte ge dig länken. det är en sak att fråga om saker men att inte leta alls överhuvudtaget själv är, tja, jag tycker det är dåligt faktiskt.

Jag googlade, men bara på engelska då jag inte trodde det fanns i sverige.. Tack för hjälpen, skall kolla nu. :)

Mvh,
Jonatan

Dock så vet jag inte vart man beställer.. Trycker man på "Pris och lagerstatus" så kommer man till en tom flik bara..

Det är nog för att jag direktlänkade så du kom in från "fel håll", prova med http://www.photax.se så hittar du beställningsformulär och telefonnummer.

De har alltid haft en trasslig hemsida med separata prislistor och beställningsformulär. Jag föreslår att du ringer dem imorgon istället (de verkar ha kvar en minimiordergräns på 400 kr som jag inte kan tänka mig att de håller så hårt på, men även av det skälet är det kanske bäst att ringa).

Det är nog för att jag direktlänkade så du kom in från "fel håll", prova med http://www.photax.se så hittar du beställningsformulär och telefonnummer.

De har alltid haft en trasslig hemsida med separata prislistor och beställningsformulär. Jag föreslår att du ringer dem imorgon istället (de verkar ha kvar en minimiordergräns på 400 kr som jag inte kan tänka mig att de håller så hårt på, men även av det skälet är det kanske bäst att ringa).

Okej. Får se när jag ringer, då det inte är säkert när, eller om det blir en canon. men tack för hjälpen. :D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar