Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
PENTAX *ist DL
- Trådstartare icho
- Start datum
ogge
Aktiv medlem
Gammal med dagens mått, jag köpte min för tre år sedan och då hade modellen funnits ett litet tag.
Enkel instegsmodell kan man säga och dagens motsvarighet blir väl K-m.
6 mp, 2,8 bps, fin bildkvalite. Ingen bildstabilisering. Klarar inte sdm, bara skruv af.
Klarar man sig utan allt detta så är det inget fel på kameran son sådan, min tuffar på fint iallafall.
Enkel instegsmodell kan man säga och dagens motsvarighet blir väl K-m.
6 mp, 2,8 bps, fin bildkvalite. Ingen bildstabilisering. Klarar inte sdm, bara skruv af.
Klarar man sig utan allt detta så är det inget fel på kameran son sådan, min tuffar på fint iallafall.
Lothar Marunga
Aktiv medlem
Köpte min 05 och sålde när jag uppgraderade till K10
Tyckte det var en helt OK kamera. Hade gärna haft den kvar som 2:a hus.
Min absolut bästa bild tog jag med den och ett 30 år gammalt Tamron 80-250.
lm
Tyckte det var en helt OK kamera. Hade gärna haft den kvar som 2:a hus.
Min absolut bästa bild tog jag med den och ett 30 år gammalt Tamron 80-250.
lm
Bofoto2
Aktiv medlem
den kom väl -05,
helt ok att ha om man redan äger den,
men ska den köpas beg då ska man inte behöva betala mycket.
även k100 tycker jag nog har passerat under två tusen strecket, visserligen beroende på vad som följer med.
Tyckte att 3500:- för min K100 med DA18-55 i nyskick(2500bilder) var billigt när jag visade den på fotoklubben, men när en ringde och började pruta så backade jag ur. Behåller den för bla infraröd foto, en annan i fotoklubben sålde sin slitna Canon 350D med 90-talszoom(28-80?) i höstas för 3500:-...
Lage
Aktiv medlem
Tyckte att 3500:- för min K100 med DA18-55 i nyskick(2500bilder) var billigt när jag visade den på fotoklubben, men när en ringde och började pruta så backade jag ur. Behåller den för bla infraröd foto, en annan i fotoklubben sålde sin slitna Canon 350D med 90-talszoom(28-80?) i höstas för 3500:-...
Jag köpte min K100D Super med DA18-55 nytt för 2990.- för snart ett år sen, så att hoppas få 3500.- är nog optimistiskt i överkant...
Men kan man kränga en 350D för det priset så är det bara att konstatera att än är inte den siste idioten född